Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va lua măsuri pentru a optimiza traficul la punctele de control de la Sculeni și Leușeni și pentru a îmbunătăți infrastructura acestora.

Moldova va lua măsuri pentru a optimiza traficul la punctele de control de la Sculeni și Leușeni și pentru a îmbunătăți infrastructura acestora.

Declarația a fost făcută în cadrul ședinței de Guvern de miercuri, unde premierul Natalia Gavrilița a atras din nou atenția asupra problemei cozilor lungi de trafic la punctele de trecere a frontierei cu România și a cerut ca aceasta să fie rezolvată cât mai curând posibil, pentru a facilita, printre altele, comerțul. Ministrul de Finanțe, Dumitru Budeanschi, a explicat că, cozile la punctele de control de la granița cu România s-au format din cauza fluxului crescut de trafic din ultima perioadă, din cauza a doi factori. În special, primul factor este tendința de creștere economică a comerțului cu Occidentul, iar exporturile prin aceste puncte de control de la granița cu România au crescut cu 37% față de aceeași perioadă a anului trecut. Iar cel de-al doilea factor este creșterea tranzitului dinspre Ucraina din cauza războiului și a blocării comerțului prin porturile de la Marea Neagră. Dumitru Budeanschi a menționat că ministerul Finanțelor va iniția o serie de măsuri organizatorice pe termen mediu pentru a optimiza traficul la punctele vamale de la Sculeni și Leușeni. În plus, ar trebui luate măsuri pe termen lung, în special pentru a îmbunătăți în continuare punctul de control Sculeni și pentru a dezvolta infrastructura acestuia. El a precizat că a fost inițiată o colaborare mai strânsă cu Ministerul român de Finanțe la nivelul șefilor de vamă de la toate punctele de control de la frontieră pentru a monitoriza permanent situația, urmând ca apoi părțile să discute proiecte pe termen mediu și lung pentru rezolvarea problemelor de trafic. Ministrul de finanțe a reamintit că este important să se implementeze în timp util și proiectele în curs de dezvoltare a infrastructurii la frontieră. El a adăugat că ar putea fi necesare fonduri suplimentare pentru a extinde drumul până la punctul de control vamal Skuleni, unde în prezent există doar două benzi de circulație, ceea ce reprezintă un acces incomod la punctul de control. În plus, se lucrează în prezent pentru a le prezenta șoferilor informații suplimentare la fața locului pe un panou electronic, astfel încât aceștia să poată vedea mai în detaliu cum decurge procesul vamal. Premierul l-a îndemnat pe șeful Ministerului de Finanțe să monitorizeze personal această problemă, să ia urgent măsuri organizatorice pentru eficientizarea traficului, pentru că de aceasta depind și rezultatele comerciale. Ea a subliniat că, în acest sens, este de actualitate construcția unui nou pod la Ungheni. // 04.05.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema