Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova, Ucraina și România au discutat cu comisarul european pentru transport, Adina Vălean, despre problemele din sectorul transporturilor.

Moldova, Ucraina și România au discutat cu comisarul european pentru transport, Adina Vălean, despre problemele din sectorul transporturilor.

Vicepremierul Andrei Spînu, împreună cu ministrul Transporturilor din România, Sorin Grindeanu și viceministrul Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem au discutat în cadrul unei videoconferințe, cu Adina Vălean, Comisarul european pentru Transporturi. Oficialii au abordat mai multe probleme din sectorul transporturilor din regiune, în condițiile actuale, prioritare fiind liberalizarea transportului rutier pentru Ucraina și Moldova și modalitățile de extindere a rutelor și capacităților de export pentru Ucraina, inclusiv prin Moldova, către UE, în special prin porturile dunărene Galați, Tulcea și Sulina, dar și prin portul de la Constanța. În intervenția sa, ministrul Andrei Spînu a solicitat sprijinul partenerilor europeni pentru liberalizarea transportului de mărfuri, reducerea timpului de așteptare în vamă la frontieră cu România, precum și construcția mai multor poduri (RO-MD și MD-UA) și conectarea țării noastre la rețelele transeuropene de transport (TEN-T). De asemenea, vicepremierul a reiterat interesul ministerului pentru modernizarea domeniului feroviar, pe aspecte ce țin de reabilitarea căii ferate, inclusiv cu ecartament european, dotarea CFM cu vagoane pentru transport de persoane, dar și de marfă. În domeniul naval, ministrul s-a referit la concentrarea eforturilor pentru extinderea Portului de Stat de la Giurgiulești și ridicarea capacităților comerciale ale acestuia, cât și investiții în deschiderea cheilor temporare. MIDR menționează că pentru a asigura securitatea alimentară în regiune, la moment, se intenționează negocierea acordurilor privind liberalizarea transportului rutier cu Ucraina și Moldova. Noile acorduri vor facilita accesul transportatorilor rutieri din Ucraina și Republica Moldova în Uniunea Europeană. // 13.04.2022 — InfoMarket

Noutați dupa tema