Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

UE va liberaliza parțial transportul rutier de mărfuri cu Moldova și Ucraina pentru a contribui la securizarea lanțurilor lor de aprovizionare.

UE va liberaliza parțial transportul rutier de mărfuri cu Moldova și Ucraina pentru a contribui la securizarea lanțurilor lor de aprovizionare.

Comisia Europeană a expediat o propunere Consiliului Uniunii Europene pentru a începe negocierile cu Moldova și Ucraina în vederea încheierii unor acorduri de transport privind transportul rutier de mărfuri între UE și cele două țări, pentru a asigura securitatea alimentară într-o regiune grav afectată de acțiunile militare. Comisia Europeană propune liberalizarea transportului rutier de mărfuri, ceea ce ar permite transportatorilor ucraineni și moldoveni să efectueze operațiuni de transport în UE, precum și tranzitul pe teritoriile lor. După cum s-a menționat, întrucât rutele de transport tradiționale din regiune sunt în prezent închise, inițiativa are ca scop asigurarea securității lanțului de aprovizionare, inclusiv a securității alimentare. În mod similar, aceste acțiuni vor oferi mai multe oportunități pentru transportatorii moldoveni și un acces mai liber la piața economică europeană. Comisarul european pentru transporturi, Adina Veljan, a declarat că liberalizarea parțială a transportului rutier pentru transportatorii moldoveni și ucraineni către UE, propusă de Comisia Europeană, ar permite Ucrainei să transfere mărfuri importante pentru export de pe rutele maritime, inaccesibile în prezent din cauza agresiunii militare rusești. Blocajul porturilor de la Marea Neagră a avut, de asemenea, un impact negativ asupra Moldovei, care a pierdut rute de transport importante prin Ucraina pentru propriile sale exporturi. Măsurile luate de UE vor permite Moldovei să reia exporturile, care au fost afectate de blocada porturilor de la Marea Neagră. Noile acorduri vor fi o soluție de urgență pentru economiile moldovenească și ucraineană. "Propunerea noastră va aduce o ușurare imediată în economiile celor două țări", a declarat Adina Veljan. Ea a subliniat că Comisia Europeană propune o mai mare flexibilitate pentru transportul rutier de mărfuri, permițând transportatorilor ucraineni, moldoveni și europeni să tranziteze și să opereze între teritoriile celorlalți. În plus, Comisia Europeană propune ca drepturile și certificatele de conformitate profesională emise de autoritățile ucrainene și moldovenești să fie recunoscute în UE. // 07.04.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema