Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Tariful pentru o călătorie cu troleibuzul sau autobuzul în Chișinău ar putea crește la 6 lei.

Tariful pentru o călătorie cu troleibuzul sau autobuzul în Chișinău ar putea crește la 6 lei.

Acest lucru este stipulat în proiectul unei noi metodologii de calcul al tarifelor pentru transportul public. Metodologia a fost elaborată de Business Consulting Institute la solicitarea Direcției Generale Transporturi. Experții au propus o nouă formulă de calcul a tarifelor de transport public, potrivit căreia tariful de transport public nu ar trebui să depășească 0,06% din salariul mediu lunar stabilit de Guvern și ar trebui să fie reînnoit la fiecare doi ani, în corelație cu nivelul inflației. Potrivit calculelor experților, costul unei călătorii cu troleibuzul și autobuzul ar trebui să fie de 6 lei. În același timp, va fi mai avantajos pentru locuitorii capitalei să cumpere abonamente în loc de bilete individuale. De exemplu, costul unei călătorii în baza unui abonament pentru 6 luni va fi de 2,7 lei. În același timp, ca și până acum, unele categorii de cetățeni vor putea utiliza gratuit transportul public - elevii din clasele I-IV (aproximativ 40 de mii de copii) și pensionarii (200 de mii de persoane). În prezent, costul unui bilet pentru o călătorie cu troleibuzul este de 7 lei, iar pentru autobuz - 19 lei. În sistemul de transport public (transportul deservit de RTEC și de parcul de autobuze) costul este de 8,6 lei. Studiul subliniază că, în comparație cu salariul mediu, tarifele la transportul public din Chișinău sunt cele mai mici în comparație cu orașe mari precum Riga, Cluj sau Vilnius. Potrivit viceprimarului Ilie Ceban, municipalitatea a investit în renovarea transportului public, prin urmare calitatea serviciilor oferite s-a îmbunătățit, astfel că acum se propune revizuirea tarifului, care nu a mai fost modificat din 2009. Viceprimarul pentru probleme economice, Olga Ursu, a precizat că, din cauza majorării prețurilor la carburanți și energie electrică, în 2022 municipalitatea va subvenționa întreprinderile municipale de transport (Regia Transport Electric Chișinău și Parcul Municipal Autobuze) cu 700 mln de lei. Însă, după majorarea tarifelor, suma totală a subvențiilor va crește la 1 miliard de lei, ceea ce înseamnă că alte proiecte inițiate de primărie ar putea rămâne neimplementate. De menționat că, în ultimii 2 ani, municipalitatea Chișinău a cumpărat 240 de unități de transport (în valoare de 540 mln. lei), iar 60% din parcul de autobuze și troleibuze a fost reînnoit. Vârsta medie a vehiculelor care deservesc pasageri a scăzut de la 12 la 6 ani. Alte 40 de autobuze noi și 35 de troleibuze vor fi achiziționate în 2022. Noua metodologie urmează a fi aprobată de Consiliul Municipal Chișinău, iar proiectul a fost supus consultării publice: https://cutt.ly/uS9rdFT. // 25.03.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema