Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Autoritățile vamale din Ucraina au permis trecerea tuturor camioanelor oprite la frontieră cu marfă pentru Moldova și au returnat șoferilor bunurile confiscate.

Autoritățile vamale din Ucraina au permis trecerea tuturor camioanelor oprite la frontieră cu marfă pentru Moldova și au returnat șoferilor bunurile confiscate.

Despre aceasta a anunțat Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, menționând că acest lucru s-a întâmplat în urma coordonării acțiunilor de către instituția de resort cu Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene, Ambasada Moldovei în Ucraina și Ambasada Ucrainei în Moldova. Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a prezentat informații la zi cu privire la camioanele companiilor de transport din Moldova oprite la frontiera ruso-ucraineană (postul vamal „Troebortnoe” Federația Rusă – postul vamal „Bacevsk” Ucraina), precum și alte camioane din Moldova situate pe teritoriul Federației Ruse, la situația din 4 martie 2022. Potrivit autorităților competente, autoritățile au acordat toată asistența posibilă în evacuarea a 12 camioane cu mărfuri care aparțin companiilor din Republica Moldova din zona de control vamal Bacevsk (Ucraina). Astfel, 8 camioane din 12 au trecut pe teritoriul Federației Ruse, iar restul 4 se află încă în zona de control vamal Bacevsk (Ucraina), acestea fiind vandalizate și neputând fi remorcate. Pentru restul 4 camioane, autoritățile sunt în contact cu Ministerul de Externe al Rusiei pentru a găsi soluții. Șoferii companiilor moldovenești aflate în prezent la postul vamal Troebortnoe (Federația Rusă) doresc să-și evacueze mașinile pe teritoriul Federației Ruse pentru a le repara și apoi a le aduce înapoi în Moldova. Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, din 12 camioane ale companiilor din Moldova, 8 au numere de înmatriculare ale Republicii Moldova, 2 - numere de înmatriculare ale Federației Ruse și 2 - numere de înmatriculare ale României. A fost acordată asistență și celor 28 de companii de transport din Moldova (situate în prezent în diverse orașe ale Federației Ruse care au cîte 1-5 camioane fiecare) pentru a părăsi teritoriul Rusiei în direcția Moldovei, ocolind teritoriul Ucrainei printr-un coridor verde care va fi oferite de partea rusă. Itinerarele detaliate vor fi anunțate ulterior de Ministerul Afacerilor Externe al Federației Ruse. După cum s-a menționat, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene și Agenția Națională Transport Auto depun toate eforturile pentru soluționarea cazurilor specifice ale transportatorilor moldoveni. // 04.03.2022 – InfoMarket.

Noutați dupa tema