Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova va fi implementat un program de amploare pentru modernizarea transportului public.

În Moldova va fi implementat un program de amploare pentru modernizarea transportului public.

Acest lucru a fost anunțat miercuri de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, în cadrul unei conferințe de presă, în care a prezentat proiectul programului "Transport modern". Acest program va fi pus în aplicare pe durata mandatului ministrului. Programul este menit să facă ordine în sectorul transportului de pasageri, oferind cetățenilor servicii confortabile, accesibile și sigure, precum și să rezolve problemele operatorilor de transport. Potrivit lui Spînu, acesta va schimba complet sectorul transportului de pasageri și va ridica standardele acestor servicii. În cadrul reformei, va fi pus în aplicare un program de sprijinire a transportatorilor pentru reînnoirea parcului auto. În prezent, se examinează posibilitatea de a aloca bani din fondul de garantare a împrumuturilor, de a acorda împrumuturi preferențiale, de a reduce taxele la importul de autobuze și microbuze moderne și de a atrage fonduri de la partenerii de dezvoltare. Un pachet complet de asistență pentru operatorii de transport va fi prezentat în luna iunie a acestui an. La nivel național, va fi pus în aplicare un program de combatere a transportului ilegal, inclusiv în sectorul taxiurilor. Lucrările interinstituționale în această direcție sunt deja în curs de desfășurare din ianuarie 2022, iar activitățile specifice ar trebui să înceapă în martie și să fie anunțate în avans. O componentă separată a programului este digitalizarea și fiscalizarea industriei de transport de pasageri prin aplicarea serviciilor electronice, cum ar fi e-bilet, e-GPS, e-routing. În acest scop, se intenționează să se studieze și să se adapteze experiența poloneză. În acest sens va fi numit un nou director adjunct al Agenției de Transport Auto, responsabil de digitalizarea acestor servicii. Există planuri de modificare și optimizare a întregii rețele de rute. În prezent, rețeaua de rute zilnice include 568 de curse intradistrictuale și peste 1.000 de curse interdistrictuale, dar, de fapt, acestea sunt efectuate în proporție de 33 % și, respectiv, 16 %. De asemenea, miniștrii urmează să modifice metodologia de calcul a tarifelor pentru transportul intern de călători și să aprobe metodologia de stabilire a tarifelor pentru serviciile de transport cu autobuzul. Andrei Spînu a declarat că în cadrul discuțiilor cu transportatorii s-a ajuns la un compromis, iar tarifele vor fi majorate cu 10 bani pe kilometru pentru transportul de pasageri pe distanțe lungi și cu 20 de bani pe kilometru pentru cel interraional, începând cu 1 martie. În același timp, cu acordul autorităților locale, vor fi aplicate tarife mai mari pentru anumite rute (mai lungi de 150 km). // 16.02.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema