Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Parlamentul a adoptat în lectură finală noul Cod feroviar, eliminând monopolul întreprinderii de stat "Calea Ferată din Moldova" pe piața serviciilor de transport feroviar.

Parlamentul a adoptat în lectură finală noul Cod feroviar, eliminând monopolul întreprinderii de stat "Calea Ferată din Moldova" pe piața serviciilor de transport feroviar.

Noul Cod Feroviar a fost elaborat pentru a îndeplini obligațiile Moldovei în cadrul Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană și pentru a pune în aplicare Conceptul de restructurare a sectorului feroviar și a întreprinderii de stat Calea Ferată din Moldova. Punerea în aplicare a noului Cod va crea condițiile pentru eliminarea monopolului întreprinderii de stat CFM pe piața serviciilor feroviare. Astfel, infrastructura feroviară va continua să aparțină statului, în timp ce serviciile de transport de călători și de marfă pot fi furnizate și de operatori privați. De asemenea, vor fi stabilite reguli clare privind contribuția statului la dezvoltarea infrastructurii feroviare, creând astfel un climat investițional favorabil în acest sector și sporind competitivitatea pieței moldovenești de transport feroviar de mărfuri. În conformitate cu noul cod, operatorii de transport feroviar vor avea dreptul de a avea acces la infrastructura feroviară pe baza unei taxe pentru utilizarea acesteia. În ceea ce privește serviciile de transport de călători, documentul creează cadrul legal necesar pentru a stabili reguli stricte pentru serviciile de transport de călători, regimul serviciilor, mecanismul de subvenționare a serviciilor publice de transport de călători și alte aspecte legate de protecția consumatorilor în acest domeniu. Odată cu restructurarea căilor ferate și intrarea în vigoare a noului Cod Feroviar, Guvernul va fi obligat să finanțeze parțial întreținerea și reconstrucția infrastructurii feroviare, precum și să acorde subvenții operatorilor de transport feroviar de călători. În același timp, noul Cod prevede înființarea Administrației Căilor Ferate ca organism administrativ subordonat Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, având forma juridică a unei agenții cu funcții de supraveghere în sectorul transporturilor feroviare. // 03.02.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema