Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În 11 luni 2021, volumul transportului de mărfuri în Moldova a fost de 17 milioane 973,8 mii tone, su cu 17,8% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.

În 11 luni 2021, volumul transportului de mărfuri în Moldova a fost de 17 milioane 973,8 mii tone, su cu 17,8% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.

Potrivit Biroului Naţional de Statistică, cel mai mare volum de transport de mărfuri - peste 80% - a fost realizat cu transport rutier - 14 milioane 800,1 mii tone, ceea ce reprezintă cu 19,5% mai mult decât în ianuarie-noiembrie 2020. Cel mai mare volum de transport a revenit întreprinderilor din mun. Chișinău - 43,4%, urmat de agenții economici din regiunile de dezvoltare Centru (29,1%), Nord (19,1%), Sud (5,6%) și UAT Găgăuzia (2,8%). Aproximativ 16,8% din transportul de mărfuri a fost efectuat cu transport feroviar - 3 milioane 013,5 tone de marfă, adică cu 12,8% mai mult decât în 11 luni 2020. Totodată, volumul transportului de mărfuri pe cale fluvială a fost de 159 mii tone (-22,7%), pe calea aerului - 1,2 mii tone (+6,3%). De remarcat că în primele 3 luni ale anului 2021 s-a înregistrat o scădere lunară a volumului de transport de mărfuri - cu 16%, 24,7% și, respectiv, cu 4,2% față de aceeași perioadă a anului 2020, iar din aprilie până în noiembrie - a fost o tendință pozitivă: de la 13,7% în iulie la 43,2% în aprilie. În noiembrie 2021, volumul transportului de mărfuri în Moldova a crescut cu 33,9% față de noiembrie 2020 și a însumat 2,3 milioane de tone, în timp ce volumul transportului de mărfuri pe calea ferată a crescut cu 70,3%, iar pe rutier - cu 29,5% față de aceeași perioada 2020 // 14.01.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema