Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va primi un împrumut suplimentar de la BERD în valoare de 23,5 milioane euro pentru modernizarea infrastructurii principale a „Căii Ferate a Moldovei”.

Moldova va primi un împrumut suplimentar de la BERD în valoare de 23,5 milioane euro pentru modernizarea infrastructurii principale a „Căii Ferate a Moldovei”.

Fondurile de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, precum și din alte resurse alocate de Banca Europeană de Investiții și Uniunea Europeană vor fi direcționate spre reabilitarea unui tronson foarte important al căii ferate Bender-Căuseni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, care este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țara noastră și asigură tranzitul mărfurilor din România, Ucraina și Rusia. Obținerea unui împrumut suplimentar de la BERD în valoare de 23,5 milioane euro pentru modernizarea infrastructurii feroviare este prevăzută de modificarea acordului de împrumut între Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru implementarea unui proiect de achiziție a locomotivelor și restructurarea infrastructurii feroviare, care a fost semnat la 6 octombrie 2021, iar astăzi Parlamentul Republicii Moldova a aprobat în primă lectură proiectul de lege privind ratificarea acestuia. Contractul de împrumut a fost semnat pe 14 noiembrie 2014. Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Andrei Spinu a menționat că amendamentul semnat va majora suma alocată de BERD pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Bender - Căușeni -Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești de la 27,5 milioane euro la 51 milioane euro. Totodată, din 51 de milioane de euro - 49,75 milioane de euro vor fi folosiți pentru reabilitarea infrastructurii, iar 1,25 milioane de euro - pentru realizarea supravegherii tehnice a lucrării. Finanțarea suplimentară BERD pentru „Componenta 2 - Reabilitarea infrastructurii feroviare” va fi utilizată pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Bender -Căuseni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, care este cel mai aglomerat tronson feroviar din țară, asigurând tranzitul mărfurilor din România și Ucraina. Implementarea acestui proiect va contribui la îmbunătățirea calității serviciilor în acest domeniu, precum și la asigurarea transportului de mărfuri și pasageri fără restricții de viteză și greutate. Totodată, în sudul țării se va putea desfășura traficul feroviar de călători, care în prezent este oprit. De menționat că în cadrul Proiectului de achiziție de locomotive și restructurare a infrastructurii feroviare a fost implementată anterior Componenta 1 - Locomotive, în cadrul căreia, cu sprijinul UE, au fost achiziționate 12 locomotive noi pentru întreprinderea de stat CFM. Acestea au fost furnizate de General Electric Transportation din Statele Unite, iar locomotivele în sine au fost produse de uzina companiei din Kazastan. Valoarea contractului a fost de 45 de milioane de euro. Potrivit BERD, noul împrumut de 23,5 milioane EUR este acordat în urma alocării unui alt pachet financiar de 110 milioane EUR, propus în comun de BERD, Banca Europeană de Investiții și Uniunea Europeană, convenit în 2014 și prevăzut în 2017 pentru modernizarea infrastructurii feroviare, achiziționarea locomotivelor și sprijinirea procesului de reformă a companiei feroviare de stat „Calea Ferată”. Guvernul Republicii Moldova a solicitat noi fonduri pentru a continua modernizarea infrastructurii. Până în prezent, cu sprijinul UE, au fost achiziționate și puse în funcțiune 12 locomotive noi. Studiul de fezabilitate al lucrărilor de reabilitare a fost finalizat, iar în viitorul apropiat vor începe lucrările de refacere a tronsonului de cale ferată Bender-ăușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiuleşti. // 03.12.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema