Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Monopolul Întreprinderii de Stat „Căile Ferate ale Moldovei” pe piața serviciilor de transport feroviar va fi abrogat.

Monopolul Întreprinderii de Stat „Căile Ferate ale Moldovei” pe piața serviciilor de transport feroviar va fi abrogat.

Aceasta prevede noul Cod al transportului feroviar, adoptat de Parlament în prima lectură. Conform documentului, infrastructura feroviară va aparține statului, iar operatorii privați de transport feroviar vor avea acces la infrastructura feroviară în baza unei plăți pentru utilizarea acesteia și vor putea furniza servicii pentru transportul de călători și mărfuri. Taxa va fi stabilită în conformitate cu metodologia de calcul aprobată de Guvern. Pentru a crește competitivitatea transportului feroviar în comparație cu alte mijloace de transport, este planificată stabilirea taxelor pentru accesul la infrastructura feroviară la cel mai scăzut nivel posibil, care acoperă costurile de administrare a infrastructurii. Operatorii privați vor stabili costul transportului independent. O atenție sporită este acordată serviciilor de transport de călători. Documentul crează o bază legală pentru aprobarea regulilor pentru transportul feroviar de călători: procedura de furnizare a acestor servicii, metodele de prestare a serviciilor, mecanismul de compensare și alte aspecte legate de protecția drepturilor consumatorilor în acest domeniu. Proiectul de lege prevede, de asemenea, crearea unui număr de noi instituții. Odată cu restructurarea căii ferate și intrarea în vigoare a noului cod, guvernul va fi obligat să finanțeze parțial sprijinul și reconstrucția infrastructurii feroviare, precum și să acorde subvenții companiilor de transport de călători. Vorbim despre investiții de aproximativ 250 de milioane de lei. Aceste fonduri sunt destinate sprijinirii infrastructurii feroviare, care nu a fost modernizată în ultimii 20 de ani. O parte din fonduri vor fi direcționate către transportatorii feroviari de călători, așa cum se obișnuiește în țările europene. În același timp, vor fi create Biroul pentru Investigarea Accidentelor și Incidentelor care implică Transportul Feroviar, precum și Administrația Feroviară, care va elibera permise operatorilor de transport și administratorului infrastructurii și va certifica personalul implicat în gestionarea transportului feroviar. Este planificat ca adoptarea Codului transportului feroviar să reducă întârzierile în implementarea Acordului de asociere Moldova-UE. Modelul organizațional al întreprinderii de stat „CFM” se va schimba, de asemenea, prin separarea gestionării infrastructurii feroviare, capacităților de tracțiune, serviciilor de transport de călători și mărfuri și nu va exista monopol în domeniul transportului feroviar. Codul prevede mecanisme de certificare în domeniul transportului feroviar, aprobarea Programului național de infrastructură al Guvernului și alte măsuri. Noul Cod de Transport Feroviar va intra în vigoare la 24 de luni de la data publicării în Monitorul Oficial. // 23.09.2021 - InfoMarket.

Noutați dupa tema