Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Compania ”Avtostrada” a început lucrările de pregătire pentru construirea unui pod peste Nistru Iampol-Cosăuți la granița Ucrainei cu Moldova.

Compania ”Avtostrada” a început lucrările de pregătire pentru construirea unui pod peste Nistru Iampol-Cosăuți la granița Ucrainei cu Moldova.

Acest lucru a fost anunțat de Agenția de Stat a Automobilelor din Ucraina „Ukravtodor”, menționând că acest pod va deveni parte a coridorului de transport dintre cele două țări și continuarea autostrăzii P-08 Nemirov-Iampol. Pe de altă parte, se va alătura autostrăzii din Moldova M2 Chișinău - Soroca. Acum, pe partea ucraineană, este la etapa de finalizare repararea a 116 km de drum în regiunea Vinița. Potrivit ”Ukravtodor”, construcția podului se realizează conform modelului de proiectare-construcție: contractantul este angajat atât în proiectare, cât și în lucrări de construcție. „Acest model economisește timp și reduce cheltuielile de implementare a proiectului”, - notează agenția. Potrivit anunțului, antreprenorul a început deja procesul de pregătire: eliminarea stratului de sol fertil, amenajarea amplasamentelor pentru echipamente. Finalizarea lucrărilor este planificată până la sfârșitul anului 2022. Trecerea podului peste Nistru prevede construirea a două pasaje: 1,068 km din partea ucraineană și 5 km din partea moldovenească. Lungimea pasajului este planificată să fie de 668 m, lungimea podului - 641 m, numărul de suporturi - 21 buc., înălțimea suporturilor - de la 8 la 40 m. „Acum, comunicațiile de transport între Ucraina și Moldova peste râul Nistru în regiune este asigurată de un pod situat în zona punctului de control „Mogilev-Podolski-Otaci ”și de un pod la punctul de control „Bronnița–Unguri”, unde masa permisă a vehiculelor nu trebuie să depășească 3,5 tone, iar la trecerea ”Iampol-Cosăuți” activează feribotul, însă, de mult timp nu mai îndeplinește cerințele actuale și nu răspunde necesităților cetățenilor ambelor țări”, - subliniază ”Ukravtodor”. ”Noul pod de la Iampol va îmbunătăți comunicarea între cele două țări vecine și va reduce timpul de călătorie pe ruta Kiev-Chișinău”, - menționează Agenția ucraineană. Agenția InfoMarket a scris anterior că, grupul de companii ucraineano-german „Avtostrada” a câștigat o licitație pentru construirea podului peste Nistru Iampol-Cosăuți, angajându-se să-l construiască contra sumei de 3 miliarde 386 milioane hrivne. // 16.08.2021 - InfoMarket.

Noutați dupa tema