Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Guvernul Moldovei a aprobat inițierea negocierilor cu România privind construirea unui pod peste Prut între orașele moldovenesc și românesc cu același nume Ungheni, costul proiectului va fi de 40 de milioane de euro.

Guvernul Moldovei a aprobat inițierea negocierilor cu România privind construirea unui pod peste Prut între orașele moldovenesc și românesc cu același nume Ungheni, costul proiectului va fi de 40 de milioane de euro.

În special, în cadrul ședinței de joi, Cabinetul de miniștri a decis să inițieze negocierile privind proiectul de acord între guvernele Moldovei și României privind aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice ale construcției unui pod rutier de frontieră între cele două state. Pentru negocieri, a fost formată o delegație oficială, condusă de viceprim-ministru, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care a primit împuternicirea de a parafa textul convenit al acordului menționat. Acest proiect va fi implementat sub supravegherea și responsabilitatea comună a guvernelor Moldovei și României. Propunerea de implementare a proiectului de investiții și de construire a podului între cele două localități a fost prezentată de partea română Comisiei Europene, iar proiectul a fost aprobat pentru finanțare cu scopul modernizării regiunii de frontieră Iași-Ungheni ca parte a rețelei TEN-T. Acordul va conține prevederi referitoare la implementarea proiectului, luarea de măsuri pentru eficientizarea traficului, crearea unui sistem de control pentru trecerea frontierei de stat, protejarea apelor Prutului, stabilirea unei comisii mixte pentru coordonarea construcției obiectului, reglementarea problemelor de proprietate, tehnică și audit financiar, etc. Construcția podului menționat va asigura conectarea rețelei rutiere a Moldovei din vestul țării la rețeaua TEN-T, ceea ce va asigura o mai mare mobilitate a cetățenilor și va facilita dezvoltarea comerțului pe piața internă a părților contractante și pe piața internațională. // 19.08.2021- InfoMarket.

Noutați dupa tema