Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Tranzacțiile în cadrul creditului BERD de 150 de milioane de euro pentru proiectele de construcție și reabilitare a drumurilor din Moldova vor fi redistribuite.

Tranzacțiile în cadrul creditului BERD de 150 de milioane de euro pentru proiectele de construcție și reabilitare a drumurilor din Moldova vor fi redistribuite.

Prevederile se regăsesc în proiectul de lege privind ratificarea acordului privind amendamentul N2 la Acordul cu BERD privind creditul de 150 de milioane de euro pentru proiectul de construcție și reabilitare a drumurilor, pe care parlamentul Moldovei l-a adoptat în prima lectură. Potrivit vicepremierului, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, documentul a fost semnat pe 18 mai și este de natură tehnică. Acesta a fost pregătit de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare la cererea guvernului, cu scopul de a realoca tranșele, conform estimărilor revizuite, pentru a asigura implementarea integrală a proiectului, precum și pentru a facilita accesul la fondurile necesare pentru finanțarea reparației rețelei rutiere naționale și a construirii de drumuri ocolitoare în unele așezări. Acordul de modificare N2 este planificat pentru a facilita implementarea integrală a proiectului. „Reabilitarea drumurilor în Moldova IV”. Noul acord cu BERD nu prevede atragerea de resurse suplimentare de la creditor sau schimbarea condițiilor de finanțare, ci sugerează realocarea sumelor în tranșe conform estimărilor actualizate. În plus, proiectul exclude secțiunea de reparații a șoselei R9 Soroca-Arionești, dar include construcția unui drum de ocolire în Vulcănești și prevede, de asemenea, reparația șoselei R34 Hâncești-Leova-Cantemir conform proiectelor noi, reevaluate. Andrei Spînu a explicat că după rezilierea în 2018 a contractelor de reconstrucție a drumurilor R9 Soroca-Arionești și R34 Hâncești-Leova-Cantemir, semnate cu compania italiană Serenissima, care ulterior s-a dovedit a fi insolvabilă din punct de vedere financiar, secțiunile de drum au fost reevaluate și reproiectate, după ce a primit o creștere semnificativă a fondurilor financiare necesare pentru implementarea proiectelor. Licitația repetată a dus la o lipsă de fonduri necesare pentru achiziționarea de lucrări pentru tronsonul Soroca-Arionești (23 de milioane de euro), astfel că această secțiune a fost înlocuită de construcția unui drum de ocolire a orașului Vulcănești cu un cost estimat la 10,5 milioane de euro. Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, 46,25 milioane de euro au fost alocați din suma totală a împrumutului la 1 octombrie 2021 (30,835% din suma totală a împrumutului). Contractul de credit între Moldova și BERD pentru construcția și reabilitarea drumurilor în Moldova în valoare de 150 milioane euro a fost semnat la 28 iunie 2013. // 15.10.2021 — InfoMarket.

Noutați dupa tema