Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Aeroportul Chișinău va crea un grup de lucru pentru rezolvarea problemelor din timpul pandemiei.

Aeroportul Chișinău va crea un grup de lucru pentru rezolvarea problemelor din timpul pandemiei.

Potrivit serviciului de presă al aeroportului, din cauza cerințelor obligatorii de prevenire a răspândirii COVID-19, cozile și încărcătura pe infrastructura aeroportului au crescut semnificativ. Dacă înainte de pandemie trecerea formalităților documentare dura în medie aproximativ 30 de secunde per pasager, acum, această procedură durează până la 5 minute. În afară de procedurile standard de control al pașapoartelor, se efectuează și verificarea minuțioasă a prezenței și corectitudinii completării tuturor documentelor anti-epidemiologice, luând în considerare particularitățile fluxului de documente din diferite țări. Vorbim despre certificate de vaccinare, teste PCR pentru COVID-19, teste la anticorpi, fișe epidemiologice, declarații de respectare a carantinei și, dacă este necesar, autoizolare, etc. De asemenea, serviciul de presă al aeroportului atrage atenția asupra faptului că Aeroportul Chișinău, în conformitate cu regulile internaționale, este un aeroport de primul nivel - adică nu un aeroport coordonat de sloturi. Este obligat să accepte toate zborurile programate de companiile aeriene, iar programul lor este adesea același și coincide în timpul plecării sau al sosirii. Anterior, gestionarul aeroportului a avut posibilitatea să intervină în procesul de modificare a programului de zboruri prin publicarea informațiilor aeronautice în jurnalul AIP al Moldovei, care prevedea că înainte de a fi inclus în programul de zbor sau lansarea programului, este necesară coordonarea adăugările și schimbările de zboruri cu gestionarul aeroportului pentru a evita aglomerațiile de vârf, dar la un moment dat, acest lucru a fost anulat printr-o decizie a unuia dintre guvernele anterioare, iar gestionarul aeroportului a pierdut toate pârghiile posibile pentru a gestiona acest proces. În acest sens, administrația aeroportului intenționează să creeze un grup de lucru, în care vor fi reprezentanți ai Autorității Aeronautice Civile din Moldova, Poliției de Frontieră, Serviciului Vamal, companiilor aeriene, precum și agenților de asistență la sol. Sarcina lor principală va fi analiza situației actuale cu COVID-19 și să elaboreze măsuri suplimentare pentru a reduce aglomerațiilor de vârf pe infrastructura aeroportuară. // 27.09.2021 – InfoMarket.

Noutați dupa tema