Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Volumul traficului de marfă în Moldova în septembrie 2021 a crescut cu 29,4%, iar în în ianuarie-septembrie 2021 a crescut cu 14%

Volumul traficului de marfă în Moldova în septembrie 2021 a crescut cu 29,4%, iar în în ianuarie-septembrie 2021 a crescut cu 14%

Potrivit Biroului Național de Statistică, în luna septembrie 2021 întreprinderile de transport feroviar, rutier3, fluvial şi aerian au transportat 2 mil 170,1 mii tone de mărfuri, volum superior celui înregistrat în luna august 2020 cu 29,4%, iar volumul transportului lor de marfă în ianuarie-septembrie 2021 a fost de 13 milioane 524,4 mii tone, ceea ce este cu 14% mai mare decât indicatorul pentru aceeași perioadă a anului 2020. Potrivit datelor statistice, în luna septembrie 2021, față de luna septembrie 2020, a crescut volumul de mărfuri transportate cu transportul feroviar pana la 430,5 mii tone (de 2,2 ori) și rutier – pana la 1 mil 727,6 mii tone (+19,0%). Totodată, a scăzut volumul de mărfuri transportate cu transportul fluvial pana la 11,9 mii tone (-51,8%) şi aerian – pana la 0,1 mii tone(-19,0%). În același timp, în ianuarie-septembrie 2021, pe calea ferată au fost transportate aproximativ 2 milioane 280,5 mii tone de mărfuri, ceea ce reprezintă cu 3,2% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2020. Potrivit statisticilor oficiale, cea mai mare parte a mărfurilor este transportată în continuare pe cale rutieră (82,1% din total). Astfel, volumul transportului rutier de mărfuri în perioada ianuarie-septembrie 2021 a fost de circa 11 milioane 107 mii tone, ceea ce este cu 17% mai mare decât indicatorul pentru aceeași perioadă a anului 2020. Totodată, cele mai mari volume de trafic rutier în 9 luni 2021 a revenit întreprinderilor din mun. Chișinău - 45,3% din total, urmate de companiile de transport din regiunile de dezvoltare Centru - 30,7%, Nord - 15,8%, Sud - 5,5% și UAT Găgăuzia - 2,7%. Transportul de mărfuri pe calea aerului în ianuarie-august 2021 a fost de 1.000 de tone, în creștere cu 11,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar cu transportul fluvial - a scăzut cu 14,5% la 135,9 mii tone.// 15.11.2021 — InfoMarket

Noutați dupa tema