Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Volumul transportului de mărfuri operat de CFM în luna ianuarie curent a constituit 95,38 milioane tone/kilometri și a depășit indicele similar din ultimii cinci ani

Volumul transportului de mărfuri operat de CFM în luna ianuarie curent a constituit 95,38 milioane tone/kilometri și a depășit indicele similar din ultimii cinci ani

Potrivit unui comunicat de presă al ÎS Calea Ferată a Moldovei, din volumul total 40% din volumul total constituind produse cerealiere transportate pentru export, 30% - transport de mărfuri în tranzit, iar restul de 30% a constituit importul și transportarea locală de mărfuri, printre care materiale de construcție și carburanți. Întreprinderea a accentuat că, volumul mărfurilor transportate în prima lună a anului 2022 este mai mare decât cele înregistrate în lunile ianuarie ale anilor 2016-2019, în timp ce în anul trecut, transportarea unui volum similar de mărfuri a fost înregistrată doar la 4 aprilie. Această creștere se datorează în mare parte efortului depus de colectivul Î.S. “Calea Ferată din Moldova”, care a asigurat restabilirea în termeni restrânși a materialului rulant necesar activităților operaționale, parcul de material rulant fiind astfel completat cu 150 vagoane pentru transportarea produselor cerealiere, 600 vagoane pentru transportarea mărfurilor de diferite tipuri, 240 semivagoane, 40 cisterne pentru carburanți și 6 locomotive. O componentă foarte importantă în acest proces a fost identificarea și alocarea în timp util a resurselor necesare pentru procurarea pieselor, componentelor și consumabilelor necesare pentru efectuarea lucrărilor de reparare a materialului rulant necesar dar și a unor segmente critice de cale ferată. CFM continuă și în debutul anului 2022 colaborarea strânsă cu reprezentanții executivului, în special cu cei ai Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și Agenției Proprietății Publice, în vederea promovării agendei de restructurare a sectorului feroviar, a proiectelor investiționale, precum și în vederea îmbunătățirii situației financiare a întreprinderii.// 07.02.2022 — InfoMarket

Noutați dupa tema