Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

A fost creat un „culoar verde” pentru transportatorii moldoveni blocați în Rusia și Belarus, astfel încât aceștia să se poată întoarce acasă fără autorizații suplimentare.

A fost creat un „culoar verde” pentru transportatorii moldoveni blocați în Rusia și Belarus, astfel încât aceștia să se poată întoarce acasă fără autorizații suplimentare.

Agenția Națională Transport Auto recomandă transportatorilor să organizeze trasee care ocolesc Ucraina. În urma negocierilor cu autoritățile competente ale mai multor state, au fost identificate două „coridoare verzi” pentru tranzitul unităților de transport blocate pe teritoriul Rusiei și Belarusului pentru întoarcerea acestora în Moldova. Astfel, transportatorii pot alege varianta de tranzit Georgia - Turcia - Bulgaria - România. În urma negocierilor cu autoritățile competente din Georgia, transportatorilor moldoveni li s-a permis să tranziteze fără autorizații pentru transportul mărfurilor. În conformitate cu prevederile acordurilor interguvernamentale bilaterale și protocoalelor de ședințe ale comisiilor mixte în acest domeniu, tranzitul prin teritoriile Turciei, Bulgariei și României a fost liberalizat. De asemenea, operatorii de transport pot folosi și coridorul de tranzit Polonia – Slovacia – Ungaria – România. În acest sens, remarcăm că transportatorilor moldoveni li s-a permis să tranziteze teritoriul Slovaciei fără autorizații pentru transportul rutier de mărfuri. Pentru a profita de permisiunea acordată de părțile poloneză și maghiară, au fost puse condiții. Pentru tranzitul pe teritoriul Poloniei, transportatorii moldoveni trebuie să prezinte o autorizație eliberată de ANTA sub forma unui document scanat, fără obligația de a deține un certificat pe hârtie. Operatorii de transport pot solicita permis la ghișeul unic ANTA, care poate fi scanat și trimis șoferului pentru prezentare autorităților de control poloneze. Pentru tranzitul pe teritoriul Ungariei fără permisiune și fără înregistrare electronică în sistemul BIREG a vehiculelor blocate, în perioada 20 februarie - 25 februarie, operatorii trebuie să prezinte informații cu privire la numerele de înmatriculare ale vehiculelor care vor tranzita, cu documente justificative anexate, prin e-mail: anta@anta.gov.md. Această derogare este valabilă până la data de 4 martie, iar tranzitul pe teritoriul Ungariei se va efectua prin punctele de trecere a frontierei „Tornyosnemeti” și „Satoraljaujhely” cu prezentarea documentelor justificative necesare (aviz conform Convenției privind contractul pentru transportul internațional (Convenția CMR) sau alte documente). Este menționat că la solicitarea permisului pentru transportul rutier de mărfuri în tranzit prin Polonia este necesară prezentarea documentelor justificative și a informațiilor menționate mai sus pentru a utiliza permisul de tranzit eliberat de partea maghiară. Pentru mai multe informații și asistență, cetățenii pot suna la 0 (22) 220657; 069526562 sau email: anta@anta.gov.md. // 28.02.2022 – InfoMarket.

Noutați dupa tema