Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cabinetul de miniștri a aprobat Acordul interguvernamental dintre Republica Moldova și România privind renovarea podului rutier peste râul Prut Giurgiulești-Galați.

Cabinetul de miniștri a aprobat Acordul interguvernamental dintre Republica Moldova și România privind renovarea podului rutier peste râul Prut Giurgiulești-Galați.

Este vorba despre un acord interguvernamental privind aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice legate de consolidarea podului rutier peste Prut, care a fost semnat la Chișinău la 11 februarie. Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat că podul rutier de frontieră peste râul Prut, între Giurgiulești-Galați, a fost construit în anul 1949. O expertiză efectuată în anul 2014 a arătat un stadiu avansat de degradare, ceea ce ar putea duce la închiderea punctului de trecere a frontierei Giurgiulești-Galați, iar cel mai apropiat punct de trecere a frontierei se află la circa 65 km distanță, în zona Cahul - Oancea. În cadrul unei ședințe comune a guvernelor Republicii Moldova și României, care a avut loc la București la 22 noiembrie 2018, s-a decis repararea podului Giurgiulești-Galați. Ca urmare a acestor discuții, la ședința Grupului de lucru interministerial mixt, care a avut loc la București la 23 iulie 2019, acest obiect a fost inclus în lista proiectelor prioritare ale cooperării moldo-române. Partea română a pregătit și înaintat Guvernului Republicii Moldova un proiect de acord privind aspectele tehnice, financiare, juridice și instituționale legate de consolidarea podului rutier de frontieră Giurgiulești - Galați. Acordul are drept scop asigurarea consolidării podului rutier, care leagă infrastructura rutieră dintre cele două state, pe următoarele drumuri: drumul național M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești - frontiera cu România și pe teritoriul României. Andrei Spînu a precizat că acest pod a fost reabilitat încă de la sfârșitul anului 2021, iar circulația pe pod a fost reluată pe ambele sensuri. Cu toate acestea, unele lucrări trebuie încă finalizate, iar semnarea acordului menționat mai sus va contribui la acest lucru. // 23.02.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema