Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Proiectarea noului pod rutier peste râul Prut la Ungheni va fi finalizată în toamnă, iar construcția acestuia va începe anul viitor

Proiectarea noului pod rutier peste râul Prut la Ungheni va fi finalizată în toamnă, iar construcția acestuia va începe anul viitor

Declarația a fost făcută de vicepremierul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, în cadrul ședinței de miercuri a Guvernului. El a precizat că, în contextul războiului din Ucraina, a discutat anterior cu comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, despre perspectiva creșterii legăturilor de transport între Ucraina, Republica Moldova și România, pentru a extinde rutele și posibilitățile de export către UE. De asemenea, Spînu a subliniat importanța valorificării potențialului transportului feroviar. Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale s-a pronunțat, de asemenea, în favoarea extinderii cu două benzi a drumului spre punctul de control Leuseni, pentru a crește traficul. Merită menționat că un nou pod rutier peste râul Prut între Ungheni (Moldova) și Ungheni (România) va reduce cu 40 de minute timpul de călătorie spre România prin Ungheni. De la Ungheni la Iași sunt aproximativ 15 km, iar din cauza lipsei acestui pod este necesar să se parcurgă 50 km. Podul rutier de frontieră de la Ungheni este planificat pentru a conecta infrastructura rutieră dintre cele două state: drumul Târgu-Mureș - Iași - Ungheni - frontiera de stat (pe teritoriul României) și drumul național R1 Chișinău - Ungheni - frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova). Guvernul român va finanța construcția podului și a drumului de acces, inclusiv a infrastructurii relevante, situate pe teritoriul României. Amintim că, construcția unui pod rutier peste râul Prut între Ungheni (Republica Moldova) și Ungheni (România) costă aproximativ 40 de milioane de euro. Potrivit documentului, lucrările vor dura 2 ani. Construcția podului peste râul Prut la Ungheni va asigura conectarea rețelei rutiere în partea de vest a Moldovei, ceea ce va asigura o mai mare mobilitate pentru moldoveni și va facilita dezvoltarea comerțului pe piața internă a părților contractante și pe piața internațională. În același timp, aceasta va spori rolul Moldovei ca o legătură între Uniunea Europeană și statele CSI. // 04.05.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema