Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

UE va extinde patru coridoare europene de transport din rețeaua TEN-T către Moldova și Ucraina.

UE va extinde patru coridoare europene de transport din rețeaua TEN-T către Moldova și Ucraina.

Potrivit Consiliului European, acest lucru este prevăzut de regulamentul revizuit privind orientările UE pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T), asupra căruia s-a ajuns la un acord preliminar de către negociatorii președinției spaniole a Consiliului UE și ai Parlamentului European. Noua legislație vizează crearea unei rețele de transport fiabile, fără întreruperi și de înaltă calitate, care să asigure o conectivitate durabilă în întreaga Europă, fără întreruperi fizice, blocaje și legături lipsă. Printre altele, regulamentul revizuit stabilește că linia feroviară de mare viteză dintre Budapesta și București și dintre Porto și Vigo trebuie finalizată până în 2040 și prevede extinderea a 4 coridoare europene de transport din rețeaua TEN-T către Moldova și Ucraina. "Acordul de astăzi reprezintă o etapă importantă pentru o conectivitate îmbunătățită și durabilă a transporturilor în Europa. Orientările privind rețeaua TEN-T reprezintă un instrument-cheie al politicii UE în domeniul transporturilor, care va avea o contribuție majoră la consolidarea coeziunii UE și la stimularea creșterii economice și a ocupării forței de muncă", a declarat ministrul spaniol al transporturilor și mobilității durabile, Oscar Puente. Acesta a precizat că rețeaua TEN-T va contribui la obiectivele UE de mobilitate durabilă, la buna funcționare a pieței interne și la coeziunea economică, socială și teritorială a UE. Rețeaua va fi dezvoltată sau modernizată pas cu pas, noul regulament stabilind termene clare pentru finalizarea rețelei TEN-T pe trei niveluri: rețeaua centrală ar trebui să fie finalizată până în 2030, noua rețea centrală extinsă până în 2040 și rețeaua integrată până în 2050. În urma acordului provizoriu, lucrările la regulamentul revizuit vor continua la nivel tehnic. Odată ce aceste lucrări vor fi finalizate, Președinția intenționează să transmită textul reprezentanților statelor membre în vederea aprobării. Actul legislativ va trebui apoi să fie supus unei revizuiri juridice/lingvistice amănunțite înainte de a fi adoptat în mod oficial de către legislatori și de a intra în vigoare. TEN-T este o rețea de căi ferate, căi navigabile interioare, rute maritime și drumuri la nivelul UE. Aceasta leagă 424 de orașe europene importante de porturi, aeroporturi și terminale feroviare. Când TEN-T va fi finalizată, aceasta va reduce durata călătoriilor între aceste orașe. De exemplu, pasagerii vor putea călători cu trenul de la Copenhaga la Hamburg în 2,5 ore, în loc de 4,5 ore, cât durează în prezent. Propunerea de revizuire a normelor a fost adoptată de Comisia Europeană la 13 decembrie 2021, ca parte a pachetului legislativ privind mobilitatea eficientă și durabilă. Propunerea Comisiei Europene a pus accentul pe o nouă structură de guvernanță pentru politicile TEN-T și de multimodalitate prin stabilirea unor obiective ambițioase, în special pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Ca răspuns la consecințele războiului din Ucraina, Comisia Europeană a adoptat o propunere modificată la 27 iulie 2022, aducând o serie de modificări la textul inițial. Propunerea revizuită solicită armonizarea rețelei TEN-T prin utilizarea standardului european de ecartament. De asemenea, aceasta vizează îmbunătățirea conectivității Ucrainei și a Republicii Moldova cu UE prin extinderea coridoarelor europene de transport respective. După cum InfoMarket a raportat anterior, Comisia Europeană a propus extinderea a 4 coridoare de transport din UE către Moldova și Ucraina. În special, Comisia Europeană a propus modificarea hărților indicative ale Rețelei Transeuropene de Transport (TEN-T) pentru a extinde coridorul Nord-Baltic prin Lviv și Kiev până la Mariupol; coridorul Baltica-Marea Neagră - Marea Egee să se extindă prin Lviv, Cernăuți (România și Moldova) până la Odessa, și coridoarele Marea Baltică - Marea Adriatică și Rin - Dunăre prin Lviv. Extinderea acestor coridoare de transport către Ucraina și Moldova este planificată pentru a conecta mai bine ambele țări, populația și întreprinderile acestora cu UE, precum și pentru a sprijini reconstrucția infrastructurii de transport din Ucraina după încheierea războiului. // 19.12.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema