Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Sistemele feroviare din Moldova și Ucraina vor fi integrate în sistemul UE și vor fi create coridoare feroviare cu ecartament european.

Sistemele feroviare din Moldova și Ucraina vor fi integrate în sistemul UE și vor fi create coridoare feroviare cu ecartament european.

Acest lucru a fost declarat în cadrul celei de-a 5-a ședințe a Comitetului director al Căilor Ferate pentru dezvoltarea ecartamentului european, la care au participat secretarii de stat pentru infrastructură rutieră și transporturi din cadrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Nicolae Myndra și Mircea Pașcalăuță. Reuniunea a reunit reprezentanți ai Comisiei Europene, ai Programului Comun de Asistență pentru Sprijinirea Proiectelor în Regiunile Europene (JASPERS), ai Poloniei, Slovaciei, Ungariei, României, Ucrainei și Republicii Moldova. Părțile au discutat despre asigurarea continuității și au convenit asupra pașilor următori, în conformitate cu prioritățile definite în Strategia de integrare a sistemelor feroviare din Ucraina și Moldova în sistemul UE, elaborată de experții JASPERS. Strategia va determina dezvoltarea viitoare a coridoarelor feroviare cu ecartament european din Ucraina și Moldova. Totodată, în cadrul reuniunii multilaterale, au fost discutate etapele de implementare a proiectelor prezentate în cadrul programului CEF (Connecting Europe Facility) în urma rezultatelor licitațiilor din 2022. La fel, au fost discutate și proiectele de infrastructură care urmează a fi aplicate în cadrul licitațiilor din 2023, la pregătirea cărora lucrează echipele autorităților naționale împreună cu experții JASPERS. Anterior, s-a raportat că UE ar putea finanța construcția liniei de cale ferată Lviv-Yassy-Kishinev-Odessa cu ecartament european. Implementarea acestui proiect important cu sprijinul UE va deveni posibilă după ce va fi finalizat și prezentat în curând studiul de fezabilitate privind conectarea rețelelor feroviare din Moldova și Ucraina la Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T). Proiectul de construcție a liniei de cale ferată Lviv-Yassy-Kishinev-Odessa cu ecartament european are o importanță strategică în acest domeniu. După cum a relatat anterior InfoMarket, Uniunea Europeană va acorda Moldovei un grant de 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate. Delegația UE în Moldova a precizat că această asistență financiară este oferită sub formă de grant și are drept scop conectarea Moldovei la rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). / 17.11.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema