Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va modifica legislația care va contribui la îmbunătățirea sectorului transportului rutier.

Moldova va modifica legislația care va contribui la îmbunătățirea sectorului transportului rutier.

Guvernul a aprobat și a înaintat Parlamentului un proiect de lege care prevede modificarea a trei legi - Codul transporturilor auto, Legea privind siguranța circulației rutiere și Legea privind reglementarea activității de întreprinzător prin autorizare. Proiectul de lege vizează simplificarea condițiilor de activitate a operatorilor de transport, descentralizarea unui număr de procese și o participare mai largă a autorităților administrației publice locale în procesul de organizare a transportului rutier. Astfel, în contextul descentralizării activității de organizare a transportului rutier contra cost în trafic raional, local, interjudețean, se propune emiterea de autorizații pentru fiecare categorie de entități: autorizație pentru transportul rutier de călători pe rute regulate raionale, separat - pe rute locale/municipale, separat - pe rute interjudețene. Acestea vor fi eliberate gratuit, pentru o perioadă de 8 ani. De asemenea, va fi introdusă o autorizație pentru activitatea de inspecție tehnică a vehiculelor care transportă mărfuri perisabile (gratuită, pentru 5 ani). Transportul rutier de pasageri pe rutele internaționale se va efectua pe baza unui permis eliberat pentru o perioadă de 5 ani. Legea privind siguranța rutieră va prevedea posibilitatea de transformare a vehiculelor de către întreprinderile care au obținut autorizația corespunzătoare de la Agenția Națională de Transport Auto (ANTA). Va fi posibilă recondiționarea autovehiculelor în prezența documentației tehnice speciale a producătorului vehiculului modificat, în conformitate cu propria documentație tehnică specială elaborată în conformitate cu reglementările tehnice. Limitele de timp pentru zborurile internaționale vor fi anulate, iar intervalul zborurilor pe rutele interne va fi redus la 15 minute. Potrivit proiectului, sectorul transportului rutier va fi digitalizat. Operatorii de transport nu vor mai fi nevoiți să utilizeze un bilet de călătorie, iar toate documentele deja existente în sistemele ANTA vor fi eliminate (informații privind inspecțiile tehnice și certificate de competență profesională). De asemenea, biletele de călătorie vor fi emise sub formă de chitanțe fiscale sau în format electronic, iar consiliile raionale vor fi autorizate să aprobe tarifele la nivel raional. // 09.11.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema