Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Ucraina planifică să creeze un "coridor verde" pentru mărfurile care trec prin Moldova și România, pentru a crește capacitatea de tranzit de cel puțin 5 ori.

Ucraina planifică să creeze un "coridor verde" pentru mărfurile care trec prin Moldova și România, pentru a crește capacitatea de tranzit de cel puțin 5 ori.

Acest lucru a fost anunțat de Ministerul ucrainean al Dezvoltării Comunităților, Teritoriilor și Infrastructurii, menționând că Ucraina inițiază crearea unui "coridor verde" prin punctul de control ucrainean Reni, Giurgiulești din Moldova și Galați din România, pentru a accelera circulația mărfurilor, în special a produselor agricole. "Ministerul Dezvoltării Comunităților, Teritoriilor și Infrastructurii a inițiat negocieri cu Republica Moldova și România privind crearea unui "coridor verde" între punctele de control Reni (Ucraina) - Giurgiulești (Republica Moldova) - Galați (România) pentru a accelera circulația mărfurilor și exporturile de produse agricole ucrainene", - se arată în mesajul Departamentului ucrainean. Se menționează că această problemă a devenit un subiect-cheie în timpul negocierilor dintre adjunctul șefului ministerului Serhiy Derkach, secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Moldova Mircea Pașcalăuță și secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România Ionel Scriosteanu. "Datorită acestei soluții, vom putea reduce numărul de opriri pentru camioane și vom putea accelera corespunzător controlul. La nivel global, această decizie va rezolva problema dezvoltării complete a infrastructurii la frontiera ucraineano-moldovenească-română", a declarat viceministrul ucrainean, citat de Agerpres. Pe lângă crearea unui astfel de coridor, se intenționează, de asemenea, modernizarea punctelor de control și lărgirea drumului. Ministerul Dezvoltării Comunitare, Teritoriilor și Infrastructurii din Ucraina subliniază că obiectivul principal al dezvoltării infrastructurii punctelor de control și al creării unui "coridor verde" este de a crește capacitatea reală de trecere de cel puțin 5 ori. // 26.10.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema