Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova a început construcția unui drum de ocolire la Vulcănești în cadrul unui proiect finanțat de BERD în valoare de 21,2 milioane de euro.

Republica Moldova a început construcția unui drum de ocolire la Vulcănești în cadrul unui proiect finanțat de BERD în valoare de 21,2 milioane de euro.

Anunțul a fost făcut de Administrația de Stat a Drumurilor, amintind că lucrările sunt efectuate de către compania ucraineană Automagistral Sud (SRL Automagistral Pivden), cu care a fost semnat un contract la 13 iunie 2023 pentru efectuarea lucrărilor de construcție respective pe drumul M3 Chișinău-Comrat-Giugiulești-frontiera cu România (bypass la Vulcănești). Construcția autostrăzii, cu o lungime de 8,58 km, este finanțată printr-un împrumut de 21,2 milioane de euro acordat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. În acest an, antreprenorul a planificat lucrări precum curățarea șantierului, excavarea solului vegetal, începerea lucrărilor de terasament, construirea unui canal, precum și relocarea tuturor comunicațiilor inginerești incluse în proiect. Aceste activități sunt necesare pentru a pregăti șantierul și pentru a asigura buna desfășurare a lucrărilor de construcție. Proiectul prevede construirea unui nou drum cu două benzi de circulație, cu o lungime de aproximativ 8,58 km, la est și la sud de Vulcănești. Lucrările vor include: construcția unui pod cu o lungime de 42 m la km 2965 și a unui pasaj superior la km 4690; construcția de noi terasamente la km 2800 - km 8580; - reconstrucția tronsonului de drum existent la km 0,100 - km 2800; construcția de accese laterale la câmpurile agricole și construcția unei intersecții cu drumul regional G142 Vulcănești - Etulia. Drumul M3 este cea mai scurtă și mai importantă rută între Chișinău și Giurgiulești, oferind acces la Dunăre și la Marea Neagră. Coridorul M3 este, de asemenea, o parte a coridorului european E577 Poltava-Kirovograd-Chișinău-Giurgiulești-Galați-Slobozia. Obiectivul general al proiectului este reducerea costurilor de transport rutier și a duratei călătoriilor pentru utilizatorii de drumuri din țara noastră. Acest proiect de modernizare a infrastructurii rutiere este finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și reprezintă un pas important în îmbunătățirea rețelei rutiere, aducând beneficii substanțiale tuturor utilizatorilor acestei rute strategice. Compania ucraineană ”Avtomagistral Yug” a fost selectată pentru a efectua lucrările în urma unui proces de licitație competitiv. Compania a fost implicată anterior în reabilitarea altor drumuri din Moldova. Construcția drumului de ocolire a orașului Vulcănești este planificată să fie finalizată în termen de 3 ani. // 06.09.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema