Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova, companiile aeriene vor transmite în prealabil datele pasagerilor unei unități speciale a Poliției de Frontieră.

În Moldova, companiile aeriene vor transmite în prealabil datele pasagerilor unei unități speciale a Poliției de Frontieră.

Acest lucru este stipulat de un proiect de lege aprobat de guvern privind utilizarea datelor din registrul cu numele pasagerilor. Operatorii de transport aerian vor fi obligați să transmită date despre toți pasagerii tuturor zborurilor - atât cei care pleacă din Moldova, cât și cei care sosesc în Moldova, inclusiv cei care călătoresc în tranzit sau pentru transfer. Datele vor fi transmise pe măsură ce informațiile relevante devin disponibile, dar nu mai devreme de 48 de ore și nu mai târziu de 24 de ore înainte de zborul programat; imediat după închiderea zborului, adică imediat după ce pasagerii se urcă la bordul aeronavei care se pregătește pentru decolare și atunci când pasagerii nu se pot îmbarca sau debarca; în absența datelor de înregistrare a pasagerilor, transportatorul aerian va trimite actualizări la fiecare 2 ore. Lista informațiilor care trebuie transmise Poliției de Frontieră include 24 de categorii de date: codul de rezervare și data vânzării biletului, datele despre zbor, informațiile despre pasageri (nume, prenume, data nașterii, gradul/titlul academic și alte informații), date despre forma de plată a biletului (numerar, card de credit, valută etc.), orarul de plecare și de aterizare, date despre agenția/agentul de turism care a rezervat biletul sau l-a cumpărat, cronologia înregistrării pasagerilor, inclusiv a check-in-ului etc., și alte date, date privind bagajele, numărul total de pasageri pe același zbor etc. Datele vor fi primite și prelucrate de o unitate special creată în acest scop în cadrul Poliției de Frontieră, care va ține un jurnal al pasagerilor, va face schimb de informații similare cu alte țări, inclusiv cu Agenția Europeană pentru Cooperare în aplicarea legilor. Proiectul de lege reglementează transferul datelor pasagerilor și prelucrarea acestora, inclusiv protecția datelor cu caracter personal ale pasagerilor. Datele vor fi transferate exclusiv prin metoda push (livrarea automată de informații personalizate) și vor fi stocate timp de 5 ani. Proiectul de lege este planificat să fie promulgat în 12 luni de la publicarea sa. Costurile de implementare a proiectului vor fi acoperite de Organizația Internațională pentru Migrație în cadrul proiectului cu un buget de 195 mii de dolari: aceste fonduri vor fi utilizate pentru achiziționarea de echipamente și utilaje speciale pentru dotarea unității de colectare a datelor pasagerilor, pentru dotarea biroului și pentru organizarea de vizite de instruire și familiarizare cu sistemul Go-Travel, care este utilizat în alte țări. Software-ul pentru acest sistem va fi furnizat gratuit de către ONU. În același timp, începând cu al treilea an de funcționare a sistemului, Moldova va contribui la susținerea acestuia, la fel ca și celelalte 66 de țări care îl utilizează. Pentru Moldova, costurile se vor ridica la circa 100 de mii de dolari pe an. // 11.10.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema