Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Întreprinderea de Stat "Calea Ferată din Moldova" intenționează să investească 475 de milioane de euro în reînnoirea materialului rulant.

Întreprinderea de Stat "Calea Ferată din Moldova" intenționează să investească 475 de milioane de euro în reînnoirea materialului rulant.

Acest lucru a fost anunțat de directorul general al întreprinderii de stat, Oleg Tofilat, în cadrul evenimentului "Clubul feroviar 2023", desfășurat la București în cadrul "Zilelor Căii Ferate 2023" din capitala României. Șeful Căilor Ferate a precizat că investițiile menționate vor fi folosite pentru achiziționarea a peste 4.000 de vagoane de marfă și a 25-30 de locomotive de manevră. El a precizat că aceste eforturi au ca scop satisfacerea cererii crescute de transport și îmbunătățirea transportului feroviar. În calitate de speaker la dezbaterea panelului forumului cu tema "Transportul feroviar pe distanțe lungi", Oleg Tofilat a vorbit despre provocările cu care se confruntă CFM și despre viziunea de dezvoltare a companiei. El a subliniat necesitatea unui proces de separare operațională bazat pe modelul european, pentru a îmbunătăți infrastructura și serviciile feroviare din Moldova. Directorul general al CFM a spus că procesul de separare presupune dificultăți financiare considerabile, dar este considerat necesar pentru a ajusta infrastructura feroviară și materialul rulant la standardele europene. Referindu-se la cooperarea internațională, Oleg Tofilat a subliniat necesitatea asistenței externe în procesul de reformă și și-a exprimat interesul pentru cooperarea cu partenerii din România, care au experimentat deja procese similare de separare operațională. În concluzie, directorul general al CFM a subliniat importanța călătoriei cu trenul, menționând propria experiență pozitivă de călătorie cu trenul ”Prieteniei”, care l-a dus de la Chișinău la București. De asemenea, a subliniat planurile de creare a unei căi ferate de mare viteză cu ecartament european care să lege Bucureștiul de Chișinău pentru a reduce timpul de călătorie. // 24.10.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema