Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova va primi un grant UE în valoare de 19,59 milioane de euro pentru modernizarea coridorului feroviar Velcineț - Ocnița - Bălți - Ungheni - Chișinău - Câineni.

Republica Moldova va primi un grant UE în valoare de 19,59 milioane de euro pentru modernizarea coridorului feroviar Velcineț - Ocnița - Bălți - Ungheni - Chișinău - Câineni.

Acest lucru este stipulat în acordul de grant dintre Republica Moldova, compania de stat Căile Ferate din Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare "RLF - Răspuns de urgență - Căile Ferate din Moldova", ratificat de Parlamentul Republicii Moldova și semnat la Chișinău la 27 iunie 2023. În general, Comisia Europeană a alocat Republicii Moldova un grant de 20 de milioane de euro în acest scop, dar acești bani sunt distribuiți prin intermediul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, care a primit un comision de 410 mii de euro, astfel încât suma grantului pentru Moldova va fi de 19 milioane 590 de mii de euro. Lungimea tronsonului de cale ferată ce urmează a fi reabilitat este de aproximativ 446 km și asigură conexiuni cu porturile Constanța, Galați, Giurgiulești, Reni și Izmail. Restaurarea acestei infrastructuri feroviare este necesară pentru a îmbunătăți siguranța transportului feroviar. Potrivit autorităților, starea tehnică actuală a infrastructurii feroviare afectează viteza schimbului de mărfuri, traficul de pasageri și costul final al serviciilor de transport feroviar. Reconstrucția și modernizarea acestui coridor feroviar va avea un efect pozitiv asupra economiei moldovenești, atrăgând noi volume de mărfuri și sporind numărul de pasageri. Acest lucru se datorează faptului că, după finalizarea lucrărilor de reparație, viteza trenurilor va fi mărită, vor fi eliminate anumite restricții și va fi redus timpul de circulație a trenurilor. Odată ce această infrastructură feroviară va fi reparată, se pot negocia noi granturi și împrumuturi preferențiale pentru achiziționarea de material rulant și reabilitarea altor coridoare feroviare. Acest lucru va crea perspective pozitive pentru o dezvoltare fructuoasă a relațiilor în domeniul feroviar. După cum a relatat anterior InfoMarket, costul total al proiectului "RLF - Intervenție de urgență - Căile Ferate din Moldova" se va ridica la 71 de milioane de euro. Pentru implementarea proiectului, Uniunea Europeană va aloca un grant investițional de până la 20 de milioane de euro, iar BERD va acorda un împrumut de 23 de milioane de euro. În plus, proiectul va fi cofinanțat cu până la 28 de milioane de euro de la bugetul de stat/căilor ferate. Proiectul va sprijini dezvoltarea economică a Republicii Moldova, va spori potențialul logistic și de tranzit al acesteia și va îmbunătăți eficiența operațională prin reabilitarea unor secțiuni ale coridorului feroviar Nord-Sud. Proiectul va facilita transportul de mărfuri prin rute alternative din Ucraina prin Moldova către UE. Acesta sprijină trecerea de la moduri de transport cu emisii ridicate de dioxid de carbon la moduri de transport cu emisii reduse de dioxid de carbon, deoarece mărfurile dinspre/către Ucraina prin Moldova sunt transportate în principal pe cale rutieră din cauza constrângerilor de capacitate pe rețeaua feroviară nord-centrală a Moldovei. // 08.12.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema