Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova va primi un împrumut de 23 de milioane de euro de la BERD pentru modernizarea coridorului feroviar Vălcineț - Ocnița - Bălți - Ungheni - Chișinău - Căinari.

Republica Moldova va primi un împrumut de 23 de milioane de euro de la BERD pentru modernizarea coridorului feroviar Vălcineț - Ocnița - Bălți - Ungheni - Chișinău - Căinari.

Acest lucru este stipulat în acordul de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare "RLF - Răspuns rapid - Căile Ferate din Moldova", ratificat vineri de Parlament și semnat la Chișinău la 27 iunie. S-a convenit că BERD va acorda Republicii Moldova un împrumut de 23 de milioane de euro în două tranșe pentru repararea și modernizarea coridorului feroviar Vălcineț - Ocnița - Bălți - Ungheni - Chișinău - Căinari. De asemenea, Moldova va primi un grant de 20 de milioane de euro de la Comisia Europeană în aceleași scopuri. Potrivit autorităților, reconstrucția acestui coridor feroviar va duce la atragerea de noi volume de mărfuri și la creșterea numărului de pasageri. Acest lucru se datorează faptului că, după finalizarea lucrărilor de reparație, viteza trenurilor va fi mărită, vor fi ridicate anumite restricții și va fi redus timpul de circulație a trenurilor. Împrumutul BERD va fi acordat pe o perioadă de 15 ani. Amintim că, BERD a informat că va aloca 23 de milioane de euro pentru restaurarea infrastructurii a 2 secțiuni de cale ferată din Moldova în cadrul unui proiect de 71 de milioane de euro. Este vorba despre finanțarea achiziționării materialelor necesare pentru restabilirea infrastructurii secțiunilor de cale ferată Vălcineț - Bălți - Ungheni (în cadrul primei tranșe) și Chișinău - Căinari (în cadrul celei de-a doua tranșe). Împrumutul BERD în valoare de până la 23 de milioane de euro va consta într-o primă tranșă de până la 12 milioane de euro și o a doua tranșă de până la 11 milioane de euro. Costul total al proiectului "Răspunsul căilor ferate moldovenești la criză" se va ridica la 71 de milioane de euro. Pentru implementarea proiectului, Uniunea Europeană va aloca un grant de investiții de până la 20 de milioane de euro. În plus, acesta va fi cofinanțat cu până la 28 de milioane de euro de la bugetul de stat/căilor ferate. Proiectul "Răspunsul căilor ferate moldovenești la criză" va sprijini dezvoltarea economică a Republicii Moldova, va spori potențialul logistic și de tranzit al acesteia și va îmbunătăți eficiența operațională prin reabilitarea unor secțiuni ale coridorului feroviar nord-sud. Proiectul va facilita transportul de mărfuri pe rute alternative din Ucraina prin Moldova către UE. Proiectul sprijină trecerea de la moduri de transport cu emisii ridicate de carbon la moduri de transport cu emisii reduse de carbon, deoarece mărfurile din/către Ucraina prin Moldova sunt transportate în principal pe cale rutieră din cauza lipsei de capacitate a rețelei feroviare nord-centrale din Moldova. // 24.11.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema