Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova ar putea fi anulată taxa de modernizare a aeroporturilor, care se ridică la 4,5 euro pentru fiecare pasager care pleacă.

În Moldova ar putea fi anulată taxa de modernizare a aeroporturilor, care se ridică la 4,5 euro pentru fiecare pasager care pleacă.

Acest lucru este stipulat în proiectul elaborat de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale privind aprobarea tarifelor pentru serviciile aeroportuare prestate de SA "Aeroportul Internațional Chișinău" pentru anul 2024. Ministerul propune eliminarea taxei pentru finanțarea preliminară a proiectelor investiționale (tariful pentru modernizarea aeroportului) începând cu anul 2024, menținând la nivelul actual toate celelalte tarife pentru serviciile aeroportuare pentru zborurile regulate spre/de la Aeroportul Chișinău. Taxa de modernizare a aeroportului reprezintă 14,8% din veniturile totale ale Aeroportului Chișinău. Anularea acestei taxe va duce la un deficit de 130 de milioane de lei, care este planificat să fie acoperit prin creșterea traficului de pasageri și atragerea de noi companii aeriene. Potrivit previziunilor ministerului, în 2024, numărul pasagerilor deserviți de aeroport ar putea crește până la 3 milioane (pentru sosiri și plecări), sau cu 7%. Ministerul consideră că anularea taxei de modernizare a aeroportului va crește atractivitatea acestuia pentru companiile aeriene low-cost, ceea ce va duce la disponibilitatea zborurilor regulate, va stimula creșterea traficului de pasageri pe termen lung și deschiderea de noi destinații. De notat că cea mai mare parte a veniturilor aeroportului din Chișinău este generată de taxa de aterizare, care se ridică la 7 euro per pasager la zborurile regulate și 8,7 euro - la cursele neregulate. Alte 12,8% din venituri sunt asigurate de taxa de aterizare - 7 euro/tonă de MTOM, iar 8,6% - de tariful de securitate aeronautică (2,5 euro per pasager la plecare pentru zborurile de pasageri, 5 euro per tonă de marfă sau poștă pentru zborurile cargo și 0,3 euro/tonă de MTOM achitată de aeronavele fără încărcătură comercială). Taxa pentru parcarea excesivă a aeronavelor reprezintă 0,3% din veniturile aeroportului și va rămâne la 1,71 euro pe tonă pe zi. Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale organizează consultări cu privire la acest proiect până la 15 decembrie (https://goo.su/wEGH). În același timp, ministerul a inițiat elaborarea unui proiect de ordin pentru aprobarea unui program de privilegii și scutiri la plata tarifelor pentru serviciile aeroportuare. Acest program va avea ca scop reducerea tarifelor aeroportuare pentru companiile aeriene care fac obiectul unei creșteri a traficului de pasageri, al dezvoltării de noi destinații sau al atragerii de noi companii aeriene. // 12.12.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema