Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova a convenit cu Comisia Europeană să ajusteze rețeaua TEN-T prin construirea autostrăzii Tîrgu-Mureș-Iași-Ungheni-Chișinău-Odessa.

Moldova a convenit cu Comisia Europeană să ajusteze rețeaua TEN-T prin construirea autostrăzii Tîrgu-Mureș-Iași-Ungheni-Chișinău-Odessa.

Acest lucru a fost anunțat de secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, Mircea Pășcăluță, în cadrul celei de-a 16-a reuniuni anuale a Comisiei interguvernamentale pentru dezvoltarea coridorului internațional de transport Europa-Caucaz-Asia (TRACECA) de la Tbilisi, la care a participat împreună cu secretarul general al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija. La eveniment au participat oficiali ai statelor participante la TRACECA și observatori, reprezentanți ai organizațiilor internaționale, care au discutat aspecte de actualitate ale cooperării interstatale în acest domeniu. Mircea Pascaluța a făcut o retrospectivă a situației generale în toate domeniile sectorului transporturilor din Republica Moldova, referindu-se la realizările și problemele din acest domeniu. În acest context, el a menționat gestionarea fluxului de refugiați, reorientarea lanțurilor logistice și închiderea spațiului aerian, subliniind că acestea sunt doar câteva dintre sarcinile pe care ministerul a reușit să le îndeplinească cu succes. "Anul trecut am investit în dezvoltarea infrastructurii rutiere, a infrastructurii feroviare, am creat cât mai multe legături cu Ucraina și România. Am activat toate canalele logistice, am redeschis noi tronsoane de infrastructură feroviară, am început construcția de noi poduri și am avansat în dezvoltarea cadrului legal pentru reglementarea tuturor domeniilor de transport", a declarat Mircea Pășcăluță. De asemenea, a subliniat liberalizarea traficului de mărfuri între Moldova și Ucraina, precum și implementarea sistemului informațional "e-permis pentru transportul rutier". Operatorii de transport nu vor mai fi nevoiți să solicite autorizații la "ghișeul" Agenției Naționale de Transport Rutier, procesul de solicitare a autorizațiilor unice și multiple fiind digitalizat. În domeniul transportului feroviar, echipa ministerului lucrează la reformarea căilor ferate. La începutul anului trecut, a fost adoptat un nou Cod feroviar, care prevede liberalizarea pieței serviciilor feroviare prin înființarea unor companii separate pentru administrarea infrastructurii feroviare și a transportului de marfă. În ceea ce privește progresele înregistrate în domeniul aviației, secretarul de stat a menționat că, în urma unei misiuni de evaluare a Comisiei Europene în cadrul Autorității Aeronautice Civile și a implementării cu succes a Planului de acțiuni corective, companiile aeriene naționale au fost scoase de pe lista neagră a companiilor aeriene, permițând tuturor transportatorilor naționali să zboare în spațiul UE fără restricții. "Am lansat elaborarea unei Strategii de mobilitate 2023-2030, inclusiv un Plan de acțiune și un Program de implementare a prevederilor strategiei, cu sprijinul partenerilor externi. Obiectivul general al strategiei este de a dezvolta un sistem de transport accesibil, durabil, interoperabil și sigur pentru a crește eficiența traficului de pasageri și de mărfuri, de a îmbunătăți infrastructura, ceea ce va asigura conectarea rețelei strategice de transport din Moldova la rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), precum și la rețelele din regiune. De asemenea, Moldova a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru ajustarea rețelei TEN-T prin construirea autostrăzii Tîrgu-Mureș-Iași-Ungheni-Chișinău-Odessa. Acest lucru va asigura un flux sporit de mărfuri și pasageri între Ucraina, Republica Moldova și România", a declarat Mircea Pașcuța. El a spus că anul 2022 a fost un an bun și pentru sectorul de infrastructură din Moldova. Peste 300 km de drumuri naționale au înregistrat progrese, dintre care 43,1 km au fost drumuri noi și 248 km au fost reparate. Un total de 248 km de drumuri au fost reabilitați/construiți cu ajutorul investițiilor externe. TRACECA este un program UE de asistență tehnică în domeniul transporturilor, înființat în 1993 pentru a finanța proiecte de-a lungul coridorului de transport Europa-Caucaz-Asia. // 13.02.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema