Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

România intenționează să extindă Autostrada Unirii/A8 până la Chișinău și Odesa, precum și să refacă coridorul feroviar Iași-Ungheni-Chișinău-Odessa.

România intenționează să extindă Autostrada Unirii/A8 până la Chișinău și Odesa, precum și să refacă coridorul feroviar Iași-Ungheni-Chișinău-Odessa.

Ministrul român al Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a făcut această declarație după o întrevedere cu vicepremierul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, Andrei Spînu. El a declarat că Republica Moldova și România vor coopera mai strâns în domeniul infrastructurii și a propus ca în luna februarie să fie creată o comisie mixtă bilaterală pentru coordonarea tuturor activităților legate de planificarea și construcția podului peste râul Prut la Ungheni. Părțile au convenit asupra necesității de a identifica alte proiecte transfrontaliere eligibile pentru finanțare europeană (CEF). Acestea pot fi prezentate în cadrul următoarei cereri de propuneri, care va începe în luna septembrie a acestui an. În prezent, au fost deja identificate trei propuneri: construcția podului de la Ungheni (proiect aprobat în decembrie 2022); construcția unei infrastructuri de acces la acest pod, inclusiv a punctului de trecere a frontierei (pe partea moldovenească) și modernizarea drumului DJ 249 pentru asigurarea descărcării și conexiunii cu infrastructura existentă (România); asigurarea legăturii rutiere Albița (România) - Leușeni (Moldova), pentru care cererea de finanțare va fi depusă până în septembrie 2023 - ianuarie 2024. În ceea ce privește infrastructura feroviară, părțile au discutat despre extinderea liniei cu ecartament larg până la stația Nicolina (Iași). Astfel, trenurile pot circula pe linia de cale ferată cu ecartament larg pe tronsonul Ungheni - Cristeș Žižia - Sokola - Nikolina. Sorin Grindeanu a mai spus că refacerea coridorului feroviar Iași (Aeroportul Iași)-Ungheni-Chișinău (Aeroportul Chișinău)-Odessa, finanțat de Banca Mondială, reprezintă un interes comun. Ministrul român a precizat că, în domeniul aviației, a fost analizată posibilitatea de a crește frecvența zborurilor companiilor aeriene românești pe ruta București-Chișinău și de a diversifica destinațiile prin efectuarea curselor noi de pe mai multe aeroporturi internaționale din România. //27.01.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema