Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va adera la Convenția privind facilitarea navigației maritime internaționale, iar portul Giurgiulești va deservi mai multe nave.

Moldova va adera la Convenția privind facilitarea navigației maritime internaționale, iar portul Giurgiulești va deservi mai multe nave.

Declarația a fost făcută de viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care a menționat că proiectul de lege privind aderarea la convenție, adoptat la Londra la 9 aprilie 1965, aprobat de Guvern, prevede. El a adăugat că implementarea prevederilor Convenției va contribui la prevenirea întârzierilor inutile în traficul maritim. În special, traficul în port va fi facilitat; formalitățile la intrarea/ieșirea navelor vor fi reduse; schimbul de date între state privind circulația navelor, a mărfurilor și a pasagerilor va fi îmbunătățit. În port va fi înființat un ghișeu unic electronic, unde proprietarii/operatorii și agenții navale vor putea să își îndeplinească obligațiile de raportare în format electronic, aplicabile navelor care sosesc și pleacă din port, către sistemul electronic de informații aplicabil tuturor autorităților de control relevante. În plus, timpul de control al autorităților va fi redus, la fel și costurile. Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, ca urmare a aderării Moldovei la Convenția privind facilitarea navigației maritime internaționale, timpii de nefuncționare a navelor în port vor fi reduși, ceea ce va duce la scăderea costurilor. Astfel, portul Giurgiulești va putea deservi un număr mai mare de nave și va putea crește veniturile. Odată ce Moldova va adera la convenție, aceasta va standardiza procedurile, formalitățile și cerințele privind documentația pentru a facilita și îmbunătăți transportul maritim internațional. Acest lucru va fi benefic și pentru procedurile administrative aplicabile la intrarea, acostarea și plecarea navelor, precum și pentru punerea în aplicare a principiilor de control la frontieră. Acesta va elimina barierele birocratice pentru comunitatea de afaceri, va scurta timpii de aplicare a procedurilor și va digitaliza și accelera schimbul de informații între state. Convenția privind facilitarea navigației maritime internaționale a fost adoptată la Londra în aprilie 1965 și stabilește un set de formulare standard care trebuie prezentate de către navele care intră sau ies din portul unei părți la convenție. // 19.01.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema