Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova, informațiile despre trafic vor fi disponibile online.

În Moldova, informațiile despre trafic vor fi disponibile online.

Informațiile privind rutele incluse în programele rutiere locale, municipale, raionale, interraionale și internaționale vor fi puse la dispoziție în format electronic. Acest lucru este prevăzut de modificările aprobate de Guvern la regulamentul privind modul de ținere a registrelor de stat, format de sistemul informațional de transport e-Autorizație. Modificările sunt menite să completeze documentul cu prevederi referitoare la crearea și actualizarea registrului de rute, care, pe lângă informațiile privind rutele incluse în programele de transport, va conține și date despre operatorii de transport care sunt autorizați să efectueze zboruri regulate în traficul național și internațional. În plus, a fost aprobată structura registrului, care va include principalele secțiuni obligatorii: informații despre traseu, orar, mod de deservire, date despre stațiile publice. Un termen de 6 luni va fi stabilit și pentru autoritățile publice locale, pentru a asigura "migrarea" datelor în sistemul informatic și instruirea personalului acestor autorități, în contextul cerințelor stabilite. Implementarea proiectului va digitaliza interacțiunea dintre autoritățile centrale și locale și mediul de afaceri, iar Registrul de rute va fi o sursă de informații de încredere pentru călători. În același timp, vor fi create premisele pentru punerea în aplicare a biletelor electronice pentru transportul rutier al cetățenilor. Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale precizează că sistemul informațional de transport e-Autorizație urmează să fie dezvoltat cu suportul USAID în 2023, iar, potrivit memorandumului de înțelegere, odată implementat, USAID va oferi suport tehnic și în primul an de funcționare. Începând cu 2025, va fi necesară o finanțare efectivă de la bugetul de stat, iar sumele necesare vor fi prevăzute în momentul elaborării noului cadru bugetar pe termen mediu. Având în vedere că Registrul de traseu este un subsistem al platformei de transport e-Autorizație, costurile de întreținere a registrului vor fi acoperite din costurile de întreținere a sistemului, pe cheltuiala și în limita aprobată de către Agenția Națională de Transport Rutier. // 12.01.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema