Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va semna un acord cu România pentru modernizarea și extinderea podurilor Leușeni-Albița, Cahul-Oancea și Sculeni-Sculeni.

Moldova va semna un acord cu România pentru modernizarea și extinderea podurilor Leușeni-Albița, Cahul-Oancea și Sculeni-Sculeni.

Datele au fost prezentate de ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, care a publicat un document cu realizările autorității în domeniul rutier pentru anul 2022. Potrivit MIDR, Republica Moldova și România continuă să construiască poduri peste râul Prut. Astfel, podul transfrontalier Giurgiulești - Galați a fost reabilitat/întărit. Lucrările de consolidare a podului au durat aproximativ 9 luni, iar investiția s-a ridicat la aproximativ 8 milioane de lei, fiind asigurată integral de către Guvernul României. Podul conectează infrastructura rutieră dintre cele două state, sporind astfel rolul Moldovei de legătură între Uniunea Europeană și statele CSI. A fost semnat un acord privind construcția unui pod transfrontalier între Ungheni și Ungheni. Proiectul va fi implementat de România în cadrul Mecanismului Conectarea Europei, în valoare de 16.486.600 de euro. Procedura de licitație pentru lucrări va începe în curând. Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a subliniat, de asemenea, că în curând vor fi lansate discuții pentru semnarea unor noi acorduri cu România privind modernizarea și extinderea la 4 benzi a podului Leușeni-Albica și reconstrucția podurilor Cahul-Oancea și Sculeni-Sculeni. Un pod de pontoane, inclusiv un drum de acces și infrastructura necesară pentru punctul de trecere a frontierei de stat, se construiește în apropierea localităților Leova-Bumbăta, pentru a eficientiza transportul mărfurilor grele. În același timp, a fost aprobat și se pregătește pentru semnare acordul între guvernele Republicii Moldova și Ucrainei privind construcția unui pod rutier peste râul Nistru, la frontiera de stat moldo-ucraineană, în zona Cosăuți - Iampol. //27.12.2022 - InfoMarket.

Noutați dupa tema