Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va primi un împrumut suplimentar de 100 de milioane de euro de la BEI pentru reparații de drumuri în cadrul proiectului "Drumurile Moldovei III".

Moldova va primi un împrumut suplimentar de 100 de milioane de euro de la BEI pentru reparații de drumuri în cadrul proiectului "Drumurile Moldovei III".

Acest lucru este prevăzut de un contract de finanțare relevant între Moldova și Banca Europeană de Investiții pentru finalizarea și implementarea ulterioară a acestui proiect, care a fost semnat de către părți la 15 decembrie 2022. Împrumutul suplimentar în valoare de 100 de milioane de euro va fi utilizat atât pentru finalizarea lucrărilor lansate în cadrul proiectului, cât și pentru reabilitarea și construcția de noi tronsoane de drumuri naționale: reabilitarea drumului R34 Hîncești - Leova - Cahul - Giurgiulești, segmentul III, Cantemir - Cahul (km 82 - km 125); M3 Chișinău - Comrat - Giurgiulești - frontiera cu România, construcția segmentului de drum lipsă în orașul Cimișlia (km 0 - km 7). Pentru tronsoanele de drum menționate mai sus au fost elaborate un studiu de fezabilitate și documentația de proiect, astfel încât procedurile de achiziție pentru lucrări vor fi lansate imediat ce finanțarea va fi aprobată. Implementarea proiectului va contribui la îmbunătățirea stării și calității rețelei de drumuri naționale, inclusiv la creșterea mobilității și eficienței transportului în întreaga țară. De asemenea, vor fi create noi locuri de muncă, iar dezvoltarea economică va fi susținută de investiții în reabilitarea și construcția de drumuri. Ministrul Finanțelor, Dimitri Budeanschi, a mai spus că drumurile moldovenești sunt foarte importante pentru asigurarea transportului și a fluxurilor comerciale din Moldova și Ucraina spre România, spre Dunăre prin portul Giurgiulești și spre alte țări din UE. Banca Europeană de Investiții a declarat că BEI a majorat creditul inițial pentru proiectul "Drumurile Moldovei III" cu 150 de milioane de euro pentru a restabili și moderniza secțiuni cheie ale drumurilor naționale, care fac parte din Rețeaua transeuropeană de transport consolidată (TEN-T) și benzile de solidaritate care traversează Moldova, contribuind la o mai bună integrare cu Uniunea Europeană. Prin această majorare a creditului, BEI intenționează să finanțeze reabilitarea a încă 42 km de drumuri naționale și construcția a aproximativ 7 km de drumuri naționale în Moldova. Noua operațiune va finanța modernizarea drumului național Hîncești-Leova-Cahul-Giurgiulești. Portul Giurgiulești este situat strategic lângă Ucraina și la granița UE cu România. Un alt segment presupune construirea unei șosele de ocolire în apropiere de Cimislia pentru a muta traficul de tranzit de-a lungul drumului TEN-T din centrul orașului. // 21.12.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema