Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În 2022, veniturile totale ale Întreprinderii de Stat "Calea Ferată a Moldovei" au fost de circa 1,3 miliarde de lei, dublându-se față de anul 2021.

În 2022, veniturile totale ale Întreprinderii de Stat "Calea Ferată a Moldovei" au fost de circa 1,3 miliarde de lei, dublându-se față de anul 2021.

Declarația a fost făcută în cadrul unei conferințe de presă de către Oleg Tofilat, directorul general al companiei, care a prezentat rezultatele activității de anul trecut. El a spus că în 2022 volumul total de marfă transportată a fost de 1232 mn t/km, ceea ce a fost cu 84% mai mare decât în 2021. Directorul general al CFM a amintit că anul 2022 a fost marcat de criza economică, războiul din Ucraina, inflația, seceta și lipsa de combustibil, dar datorită unei viziuni clare, unei abordări responsabile și muncii în echipă, performanța economică a Căilor Ferate a crescut. Veniturile din transportul de mărfuri au fost de 1,1 miliarde de lei. Cele mai multe venituri au fost generate din transportul de cereale - 27% din total, produse petroliere - 19%, materii prime industriale - 9%, metale - 8%, minerale - 8%, materiale de construcții - 7%, furaje - 5%, ciment - 3%, îngrășăminte minerale - 3%, ulei vegetal - 2%, cărbune și cocs - 1% etc. Oleg Tofilat a menționat că, chiar și în prima lună a anului 2022, înainte de începerea războiului din Ucraina, CFM a obținut volume record de mărfuri transportate. Numai în luna ianuarie 2022, au fost transportate 95,68 milioane de tone/km, în timp ce volumul lunar de marfă transportată în 2021 a fost întotdeauna cuprins între 25 și 87 de milioane de tone/km. Cele mai mari volume lunare de mărfuri transportate în 2022 au fost înregistrate în august - 142,07 milioane de tone/km, mai - 138,36 milioane de tone/km, aprilie - 127,6 milioane de tone/km. El a amintit că, anul trecut, compania a participat activ la gestionarea crizei refugiaților, în luna martie fiind organizate zboruri speciale spre Iași, iar mai multe spații au fost transformate în centre de prim ajutor. Compania a achitat integral restanțele salariale și fiscale acumulate în anii trecuți (150 de milioane de lei pentru salarii și 48 de milioane de lei pentru impozite). În același timp, salariile angajaților CFM au fost majorate cu 89%, de la o medie de 4050 la 7654 lei. După o pauză de 24 de ani, trenurile de la Chișinău spre Kiev au fost reluate pe 6 noiembrie 2022, transportând peste 7.000 de pasageri. În 2021, CFM nu a avut nicio călătorie internațională pe calea ferată, în timp ce în 2022 au fost deja 4 călătorii. Pe lângă ruta Kiev, există 2 curse zilnice către Iași (114 mii de pasageri transportați) și o cursă zilnică către București (26 mii de pasageri transportați). // 19.01.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema