Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În 2022, portul Giurgiulești a stabilit un nou record de transbordare a mărfurilor, cu volume de peste 1,8 milioane de tone.

În 2022, portul Giurgiulești a stabilit un nou record de transbordare a mărfurilor, cu volume de peste 1,8 milioane de tone.

Datele au fost prezentate de compania Danube Logistics, menționând că recordul a fost înregistrat anul trecut în contextul eforturilor vitale de securitate a lanțului de aprovizionare din regiune. Volumul transbordărilor de mărfuri prin portul Giurgiulești în anul 2022 a depășit cu 30% rezultatul record precedent din 2021. Astfel, în pofida faptului că a fost majorat volumul total de mărfuri importate de peste 1 milion de tone, comparativ cu anul 2021, terminal petrolier, volumul de produse petroliere manipulate a crescut cu 41% până la 577 mii tone, în timp ce volumul de cărbune importat a crescut de aproape 3 ori față de anul 2021. 93 mii tone de îngrășăminte minerale solide și lichide au fost transbordate în regim de import, ceea ce reprezintă de 3 ori mai mult decât în anii precedenți. În același timp, importurile de materiale de construcții au scăzut semnificativ (-51%), în principal din cauza cererii scăzute de pe piața construcțiilor rutiere în prima jumătate a anului. De asemenea, în 2022, portul a gestionat cu 45% mai multe mărfuri la export, ajungând la 811 mii de tone. Cerealele, semințele de floarea-soarelui și șrotul de floarea-soarelui au reprezentat cea mai mare parte a exporturilor, în cantitate de 574 mii tone. (+45% până în 2021). De asemenea, exporturile de ulei vegetal au crescut cu 147% față de anul precedent, ajungând la 196 mii tone. În același timp, exporturile de fier vechi au scăzut cu aproximativ 52% din cauza constrângerilor de capacitate de la terminalul de mărfuri generale. Directorul general al Danube Logistics, Mathias von Tucher, a declarat că, în ciuda numeroaselor probleme din ultimul an, portul Giurgiulești și-a îndeplinit funcția vitală de securizare a lanțului de aprovizionare pentru importatorii și exportatorii moldoveni. Este vorba despre importul de produse petroliere și cărbune prin port, care a contribuit la securitatea energetică a țării, precum și despre importul de îngrășăminte lichide și solide, care a asigurat o aprovizionare stabilă cu produse agricole. În plus, portul s-a dovedit a fi, de asemenea, o soluție utilă pentru a sprijini aprovizionarea cu bunuri către și dinspre Ucraina. "O mare parte din combustibilul importat prin port este livrat mai departe în Ucraina. În același timp, exportatorii moldoveni au cumpărat cereale din Ucraina și le-au transbordat prin portul Giurgiulești, contribuind astfel la eforturile internaționale de a reduce amenințarea unei crize alimentare cauzate de război. În plus, ca o soluție pentru a stabiliza traficul de containere către și dinspre Moldova, un rezident portuar a lansat un tren-bloc de containere între porturile Giurgiulești și Constanța la sfârșitul anului 2022", a declarat Matthias von Tucher. "Pentru a face față cererii crescute și pentru a extinde capacitatea operațională a portului, numărul de personal a fost cu 23% mai mare decât în 2021, investițiile și achizițiile de echipamente au fost accelerate. În același timp, tarifele pentru clienți au fost menținute la un nivel rezonabil pentru a sprijini economia națională. Important este faptul că suntem în faza finală de proiectare a extinderii terminalului de mărfuri generale, care în prezent este utilizat la capacitatea maximă, prin construirea unei chei universale, care presupune o investiție de 7 milioane de dolari. Astfel, capacitatea de transbordare va fi mărită cu 700.000 de tone pe an, iar facilitatea proiectată va fi operațională în 2024", a subliniat el. Danube Logistics este investitorul general și operatorul portului Giurgiulești, principalul port fluvial din Moldova cu acces la mare. Din 2005, Danube Logistics a făcut din Portul Giurgiulești unul dintre cele mai de succes porturi de pe Dunăre, facilitând activitățile comerciale ale companiilor moldovenești pe piețele internaționale. Danube Logistics este deținută integral de grupul olandez Danube Logistics Holding BV, al cărui proprietar final este Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. //27.01.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema