Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Calea Ferată din Moldova și Ukrzaliznytsia (Căile Ferate Ucrainene) au convenit asupra unei cooperări strategice pe o perioadă de 3 ani.

Calea Ferată din Moldova și Ukrzaliznytsia (Căile Ferate Ucrainene) au convenit asupra unei cooperări strategice pe o perioadă de 3 ani.

Potrivit întreprinderii Calea Ferată a Moldovei, reprezentanții administrațiilor feroviare din Moldova și Ucraina au convenit asupra cooperării strategice pentru următorii 3 ani în cadrul unei reuniuni a delegațiilor care a avut loc la Kiev la 10 februarie. Directorul CFM, Oleg Tofilat, a declarat că au fost făcuți primii pași importanți pentru îmbunătățirea cooperării feroviare dintre Moldova și Ucraina în 2022. În august anul trecut, segmentul de cale ferată Basarabca-Berezina, care nu mai funcționa de un sfert de secol, a fost reparat de urgență în mai puțin de două luni. "În cadrul lucrărilor, specialiștii de la Căile Ferate Ucrainene ne-au ajutat la reconstrucția liniei de cale ferată care traversa teritoriul Moldovei. Prin urmare, intenționăm să implicăm specialiști ucraineni în procesul de modernizare a infrastructurii feroviare în viitor. Acest lucru va face posibilă îmbunătățirea siguranței și vitezei trenurilor", a declarat Oleg Tofilat. La rândul său, directorul Ukrzaliznytsia, Aleksandr Kaminșin, a declarat că Moldova a fost un partener strategic important pentru Ucraina de la începutul războiului. "Vecinii noștri ne-au ajutat să exportăm cereale și să importăm motorina necesară. Sperăm că cooperarea dintre administrațiile feroviare va continua și se va aprofunda în viitor", a declarat Kamyshyn. El a precizat că, începând cu 24 februarie 2022, prin intermediul căii ferate din Moldova au fost exportate 397.000 de tone de cereale ucrainene și au fost importate 363.300 de tone de produse petroliere. De asemenea, după o pauză de 24 de ani, trenurile de pasageri pe ruta Kiev-Chișinău au fost reluate la începutul lunii noiembrie 2022. "În prezent, milioane de concetățeni ai noștri sunt nevoiți să trăiască în alte țări. Datorită acestui tren, ucrainenii pot avea acces la aeroportul din Chișinău pentru a migra în alte țări cu ședere temporară, dar au și posibilitatea de a se întoarce acasă. Trenul Chișinău-Kiev circulă în fiecare zi din decembrie, iar peste 10.000 de pasageri au folosit deja acest serviciu de transport", a declarat Alexander Kaminșin. La finalul întrevederii, părțile au convenit să consolideze cooperarea feroviară dintre cele două state prin creșterea volumului de mărfuri transportate și atragerea specialiștilor ucraineni pentru a restaura și moderniza infrastructura feroviară din Moldova. // 13.02.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema