Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova și UE au semnat un acord privind liberalizarea transportului rutier de mărfuri.

Moldova și UE au semnat un acord privind liberalizarea transportului rutier de mărfuri.

Aceasta va permite transportatorilor moldoveni să circule prin UE fără autorizații pentru traficul bilateral și de tranzit al țărilor UE și să livreze mărfuri pe piețele europene fără obstacole. Documentul a fost semnat de către viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, și ministrul delegat al Președinției franceze, Christophe Bechu, în cadrul conferinței "Connecting Europe Days 2022, mobilitatea Europei" de la Lyon, Franța, care este cel mai important eveniment din UE în domeniul mobilității și transporturilor. În conformitate cu acordul menționat, transportul rutier bilateral și de tranzit de mărfuri va fi scutit de autorizații. Astfel, operatorilor de transport rutier din Moldova li se va oferi mobilitate permanentă, noi oportunități și acces mai ușor la piața economică europeană. Acordul este valabil până la 31 martie 2023, cu posibilitatea de prelungire. În prezent, relațiile bilaterale ale Moldovei cu majoritatea țărilor UE în domeniul transportului rutier sunt reglementate prin acorduri interguvernamentale bilaterale care stabilesc condiții diferite pentru transportul rutier. În special, acestea stipulează că transportul rutier de mărfuri se efectuează numai pe baza autorizațiilor de transport rutier. Loturile de permise sunt negociate pe baza principiului parității și sunt în mare parte insuficiente pentru operatorii de transport rutier din Moldova. // 30.06.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema