Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova și România au convenit asupra liberalizării traficului de mărfuri, repararea podurilor vechi și construcția  podurilor noi peste râul Prut.

Republica Moldova și România au convenit asupra liberalizării traficului de mărfuri, repararea podurilor vechi și construcția podurilor noi peste râul Prut.

Anunțul a fost făcut de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Moldova menționând că în cadrul ședințelor din 16-17 iunie ale Comisiei moldo-române pentru transport auto și ale Grupului de lucru moldo-român pentru infrastructura rutieră au fost semnate mai multe documente protocolare. Astfel, participanții la reuniunea Comisiei mixte pentru transporturi rutiere internaționale au semnat un protocol cu privire la deciziile luate în cadrul discuțiilor. Acestea prevăd liberalizarea traficului de mărfuri cu autorizații de țară terță începând cu 1 august 2022, crearea unui grup de lucru permanent pentru stabilirea ordinii și condițiilor de liberalizare a traficului de pasageri prin zboruri regulate, în vederea prezentării de propuneri Comisiei mixte de drumuri pentru implementarea liberalizării începând cu 1 ianuarie 2023, impunerea unui moratoriu privind deschiderea de noi zboruri regulate între cele două țări până la sfârșitul anului 2022, acordarea a 500 de autorizații transportatorilor moldoveni pentru servicii de tranzit nereglementare neliberalizate în 2022. Totodată, în cadrul grupului de lucru pentru infrastructura rutieră, părțile au stabilit un șir de acțiuni care prevăd: crearea unei comisii mixte moldo-române pentru implementarea construcției podului Ungheni-Ungheni; inițierea negocierilor asupra unui acord privind reconstrucția/reabilitarea podului rutier de frontieră peste râul Prut, în apropierea localităților Cahul-Oancea și Sculeni-Sculeni și construcția unui nou pod la frontiera Leușeni-Albita; continuarea colaborării în domeniul cadrului normativ și de reglementare în sectorul infrastructurii rutiere. O delegație oficială a Ministerului român al Transporturilor și Infrastructurii a efectuat săptămâna trecută o vizită oficială de două zile la Chișinău. //20.06.2022 - InfoMarket.

Noutați dupa tema