Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova a fost lansat un proiect major de modernizare a tronsonului de cale ferată Bender-Basarabca-Giurgiulești, care va fi implementat de compania ”Termizhol Zhondeu” din Kazahstan.

În Moldova a fost lansat un proiect major de modernizare a tronsonului de cale ferată Bender-Basarabca-Giurgiulești, care va fi implementat de compania ”Termizhol Zhondeu” din Kazahstan.

Reparațiile vor începe în această vară, iar o porțiune de 233 km din calea ferată Bender-Basarabca-Giurgiulești va fi reabilitată în 3 ani. Implementarea proiectului este posibilă cu sprijinul Delegației UE în Moldova și este finanțat de BERD și BEI. ” Termizhol Zhondeu”, care face parte din grupul de companii Komkor Management, a fost desemnat ca executant al proiectului. Până în iulie-august, când vor începe lucrările de reparații, compania va pregăti și mobiliza echipamentele și materialele de producție, va organiza aprovizionarea cu materiale de construcție: piatră spartă, traverse, șine etc. Implementarea proiectului va crește capacitatea de transport, va îmbunătăți siguranța, va reduce timpul de transport al mărfurilor și va crea condiții optime pentru desfășurarea eficientă a proceselor tehnologice pe calea ferată. Aceste obiective vor fi atinse prin eliminarea restricțiilor de greutate și viteză, cu o creștere a vitezei la 90 km/h pentru trenurile de marfă și la 120 km/h pentru trenurile de călători. Menționăm că, la 21 decembrie 2021, compania feroviară de stat Calea Ferată a Moldovei și Termizhol Zhondeu au semnat la Chișinău un contract de proiectare și reconstrucție a infrastructurii feroviare pe magistrala Bender-Basarabca -Etulia - Giurgiulești, care este o linie cheie pentru Republica Moldova, asigurând tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Rusia. Termizhol Zhondeu a fost declarată câștigător după două etape de licitație. Sursa de finanțare pentru acest proiect este Banca Europeană de Dezvoltare și Banca Europeană de Investiții. Perioada de implementare a proiectului este de 3 ani de la semnarea contractului. După cum s-a raportat anterior, BERD va aloca 51 de milioane de euro, iar BEI 54 de milioane de euro pentru modernizarea liniei de cale ferată Bender-Caucazia-Basarabca-Etulia-Giurgiulești. // 19.05.2022- InfoMarket.

Noutați dupa tema