Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Transportatorii moldoveni au cerut autorităților să ia măsuri urgente pentru a fluidiza traficul la frontiera moldo-ucraineană.

Transportatorii moldoveni au cerut autorităților să ia măsuri urgente pentru a fluidiza traficul la frontiera moldo-ucraineană.

Asociația Internațională a Transportatorilor Rutieri (AITA) și Uniunea Transportatorilor și Drumarilor (UTD) din Moldova s-au adresat conducerii țării, atrăgând atenția asupra necesității de a interveni de urgență și de a identifica soluții pentru a organiza o sincronizare adecvată a circulației transporturilor peste graniță. În scrisoare se spune că, de când a început războiul, timpul de așteptare la vamă a crescut de la aproximativ 48 de ore la 4-5 zile. Această situație creează obstacole pentru transportul internațional de mărfuri și nu permite un echilibru între timpul de lucru și timpul de odihnă pentru conducătorii auto, generând costuri suplimentare pentru companiile de transport. În plus, exportul de produse perisabile din Moldova este amenințat. În apelul adresat președintelui, prim-ministrului și ministrului infrastructurii și dezvoltării regionale, asociațiile de transport solicită discutarea acestei probleme cu autoritățile române pentru a identifica soluții imediate de optimizare a traficului pentru transportul rutier internațional de mărfuri în contextul trecerii frontierei moldo-române. Anterior, SV a raportat că, de la începutul războiului din Ucraina, numărul de vehicule la frontiera moldo-română a crescut de 2,5 ori, iar numărul declarațiilor procesate a crescut cu peste 70% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru a scurta timpul de ședere la punctele de control vamal de frontieră, SV a recomandat operatorilor economici să obțină statutul de exportator autorizat, iar transportatorilor de mărfuri cu carnet TIR să utilizeze sistemul TIR-EPD (TIR Electronic PRE-Declaration). De asemenea, ministerul a inițiat discuții cu autoritățile române pentru a identifica posibilități de reglementare a traficului la frontieră. În același timp, în urma unei decizii a Comisiei pentru Situații Excepționale, SV a instituit posturi speciale pentru trecerea vehiculelor fără marfă la frontiera moldo-română. Ministerul a precizat că urmează să fie stabilite puncte de control vamal și proceduri speciale de vămuire în funcție de categoria de mărfuri și de tipurile de transport. Transportatorii de mărfuri perisabile vor avea prioritate. // 01.06.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema