Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Cancelaria de Stat a contestat în instanță decizia Consiliului Municipal Chișinău privind majorarea tarifele pentru transportul public.

Cancelaria de Stat a contestat în instanță decizia Consiliului Municipal Chișinău privind majorarea tarifele pentru transportul public.

Acest lucru a fost anunțat de viceprimarul de Chișinău, Ilie Ceban, în cadrul ședinței operative a serviciilor municipale din Chișinău. Potrivit acestuia, săptămâna trecută, Cancelaria de Stat a contestat deciziile Consiliului municipal și ale Primăriei Chișinău de a aproba noile tarife pentru transportul public. În loc să urmeze procedura standard de emitere a avizului în termen de 30 de zile, Cancelaria s-a adresat în instanță cerând municipalității să suspende majorarea tarifelor inițiată de Consiliu. Ceban a menționat că procedura inițiată de Cancelaria de Stat diferă puțin de cele legale, iar primăria intenționează să-și prezinte poziția în instanță. Viceprimarul a mai spus că tarifele pentru transportul public nu au fost modificate din 2009, din cauza cărora au avut de suferit Regia de Transport Electric și Parcul Municipal de Autobuze (dezvoltarea insuficientă a infrastructurii, calitatea scăzută a serviciilor și remunerarea specialiștilor). "Timp de 2 ani am investit peste 340 de milioane de lei pentru a mări parcul auto, pentru a crea condiții de lucru pentru angajații ambelor companii și pentru a atrage specialiști în aceste domenii. Am discutat de multe ori despre noua metodologie și am explicat peste tot avantajele acesteia, inclusiv introducerea diferitelor tipuri de abonamente. În prezent, au fost deja vândute peste 15 mii de abonamente. Intenționăm să păstrăm mecanismul propus, care a fost aprobat legal, și așteptăm cu nerăbdare o ședință judiciară echidistantă, fără nicio influență externă", - a declarat viceprimarul. Amintim că, la 13 iunie, Consiliul Municipal Chișinău a aprobat o nouă metodologie de calcul și reglementare a tarifelor și taxelor pentru transportul public. În baza noii metodologii, primarul general a dispus majorarea, începând cu 1 iulie, a tarifelor pentru călătoria cu troleibuzul și autobuzul de la 2 lei și 3 lei la 6 lei. De asemenea, Cabinetul a aprobat prețul abonamentelor pentru călătorii la preț de 234 de lei pentru o lună, 594 de lei - pentru 3 luni și 972 de lei - pentru 6 luni. Pentru anumite categorii de cetățeni sunt prevăzute tarife gratuite sau reduse. // 27.06.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema