Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Autoritățile moldovenești pot rezilia contractul de concesiune pentru  stațiile auto cu compania ”Gările Auto Moderne” din cauza nerespectării integrale a obligațiilor de investiții.

Autoritățile moldovenești pot rezilia contractul de concesiune pentru stațiile auto cu compania ”Gările Auto Moderne” din cauza nerespectării integrale a obligațiilor de investiții.

Acest lucru a fost comunicat de Agenția Proprietății Publice, menționând că un raport al Inspecției Financiare arată că SRL Gările Auto Moderne, după mai bine de trei ani de la semnarea contractului de parteneriat public-privat, a investit semnificativ mai puține mijloace decât angajamentele asumate. Iar Agenția pentru Supraveghere Tehnică constată că partenerul privat nu a prezentat vreun document în vederea stabilirii controlului calității și recepția finală la cele șase autogări raionale unde s-ar fi finalizat modernizarea. Sunt concluziile expuse în cadrul ședinței comisiei de monitorizare a contractului de parteneriat public-privat privind modernizarea și eficientizarea activității ÎS Gările și stațiile Auto. În același timp, SRL Gările Auto Moderne nu a prezentat garanția de bună execuție pentru ultimii doi ani de investiții și evaluare. De asemenea, pentru al doilea an de execuție a lucrărilor partenerul privat nu a prezentat raportul de audit tematic. În plus, se constă întârzieri la executarea planului de investiții, fiind invocate diverse justificări, dar cu lipsa documentelor confirmative. „Controlul supravegherii lucrărilor sunt la etapa zero. Documentația până la ziua de astăzi, la nenumărate solicitări, nu a fost prezentată. Se face impresia că intenționat”, a spus Afanasie Dăscălescu, directorul Agenției pentru Supraveghere Tehnică. Potrivit APP, nu este prima ședință de acest fel în care reprezentantul SRL Gările Auto Moderne cere prelungirea termenilor de execuție. Agenția Proprietății Publice precizează că neconformarea condițiilor contractuale poate duce la rezilierea contractului, fapt care a fost comunicat partenerului privat, cu indicarea termenilor limită pentru eliminarea neconformităților. Contractul de concesiune a autogărilor a fost semnat pe 17 decembrie 2018 cu SRL Gările Auto Moderne, pe un termen de 25 de ani. Conform contractului, partenerul privat s-a obligat să modernizeze 30 de gări și stații auto, iar aceste lucrări nu vor depăși trei ani.//23.06.2022 — InfoMarket.

Noutați dupa tema