Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova a obținut Cotă Specială de autorizații CEMT pentru anul 2023

Republica Moldova a obținut Cotă Specială de autorizații CEMT pentru anul 2023

Acest lucru a fost comunicat de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și de Agenția Națională de Transport Auto, reamintind că CEMT este un permis care permite unui transportator să opereze liber pentru o anumită perioadă de timp în țările membre ale Conferinței Europene a Miniștrilor Transporturilor. Astfel, având în vedere evoluția situației în materie de securitate din regiune și evoluțiile din Ucraina, operatorii de transport rutier se confruntă cu provocarea de a utiliza rute alternative pentru a avea acces la piețele de mărfuri și de a asigura o mobilitate rutieră continuă în contextul în care autorizațiile de transport sunt insuficiente. Prin urmare, importanța autorizațiilor multilaterale CEMT, care, împreună cu autorizațiile uniforme, permit rute flexibile pentru a profita de oportunitățile existente, este evidentă. În acest context, în cadrul Consiliului Ministerial al Forumului Internațional de Transport (FIT) 2022, care a avut loc în perioada 18-19 mai, la Leipzig, Germania, Andrei Spînu, viceprim-ministru și ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, a prezentat o solicitare din partea Republicii Moldova de a susține o cotă specială de cel puțin 25 de autorizații multilaterale CEMT. Această chestiune a fost discutată în cadrul reuniunii Grupului FIT pentru transport rutier, care a avut loc la Paris în perioada 23-24 iunie, la care au participat reprezentanți ai delegațiilor a 43 de state membre. Delegația moldovenească a prezentat informațiile necesare și argumente detaliate privind necesitatea unui contingent specific de autorizații, având în vedere situația dificilă a operatorilor de transport moldoveni și dificultățile cu care se confruntă aceștia în efectuarea transportului rutier internațional în contextul realităților actuale din regiune. Ca urmare, prin vot unanim, statele membre FIT au decis să acorde Moldovei o cotă specială de 50 de autorizații CEMT de bază pentru 2023, care vor fi convertite în autorizații pentru camioane EURO V și EURO VI în funcție de factorii de multiplicare. După cum s-a menționat, cota de bază acordată anual Republicii Moldova este de 150 de autorizații CEMT (CEMT). În funcție de evoluțiile din Ucraina, contingentul special poate fi prelungit pentru 2024-2025, dar nu pentru mai mult de 3 ani consecutivi, în conformitate cu normele stabilite în cadrul sistemului de contingente multilaterale CEMT.// 28.06.2022 - InfoMarket

Noutați dupa tema