Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un miliardar american plănuiește o călătorie submersibilă la epava Titanicului Un miliardar american imobiliar de lux și un explorator de adâncime plănuiesc să călătorească într-un submersibil pentru a explora Titanic.

Un miliardar american plănuiește o călătorie submersibilă la epava Titanicului Un miliardar american imobiliar de lux și un explorator de adâncime plănuiesc să călătorească într-un submersibil pentru a explora Titanic.

Magnatul și aventurierul din Ohio Larry Connor și Patrick Lahey, co-fondatorul Triton Submarines, spun că vor să ia un submarin la o adâncime de aproximativ 3.800 m (12.467 ft) pentru a vedea epava din Oceanul Atlantic de Nord. Industria submersibilă privată a fost zguduită după ce cinci persoane au murit când o navă construită de OceanGate a explodat în drum spre Titanic anul trecut.
Un purtător de cuvânt al companiei lui Connor a declarat marți că călătoria propusă va avea loc numai după ce o navă va fi pe deplin certificată de o organizație marină. Nu există un interval de timp pentru expediția planificată. Perechea intenționează să folosească un subnumit Triton 4000/2 Abyssal Explorer – „4000” se referă la adâncimea în metri la care ambarcațiunea poate fi instalată în siguranță. Submarinul Titan construit de OceanGate a fost construit din fibră de carbon și a fost certificat doar la 1.300 m, departe de adâncimea fundului oceanului unde se afla epava Titanicului. În iunie 2023, nava a explodat în timp ce se afla într-o călătorie către epava Titanicului.
Directorul executiv al OceanGate, Stockton Rush, în vârstă de 61 de ani, a murit la bord alături de alți patru pasageri: omul de afaceri britanic-pakistanez Shahzada Dawood, 48 de ani, și fiul său Suleman, 19 ani, omul de afaceri britanic Hamish Harding, 58 de ani, și Paul-Henry Nargeolet, 77 de ani, fost francez. scafandru al marinei. Domnul Rush era cunoscut pentru că a împins plicul atunci când era vorba de siguranță și a ignorat mai multe avertismente de la consilieri cu privire la potențiale probleme cu Titan. Investigațiile autorităților americane și canadiene sunt în desfășurare.
Domnul Connor a declarat pentru Wall Street Journal, care a raportat pentru prima dată despre expediția Triton propusă: „Vreau să arăt oamenilor din întreaga lume că, deși oceanul este extrem de puternic, poate fi minunat și plăcut și poate schimba viața într-adevăr dacă procedați în acest sens. calea cea buna." Industria submersibilă privată a avut de suferit după dezastrul Titan, iar cei doi speră că o călătorie de succes va reaprinde interesul. OceanGate și-a suspendat operațiunile și alte firme au raportat comenzi anulate și vânzări în scădere după implozia Titan.
Domnul Lahey a declarat ziarului: „Această tragedie a avut un efect înfricoșător asupra interesului oamenilor pentru aceste vehicule”. Domnul Lahey a co-fondat Triton Submarines în 2008. Domnul Connor este șeful The Connor Group, o firmă de investiții imobiliare cu sediul în apropiere de Dayton, Ohio. În 2021, duo-ul s-a aventurat împreună într-un submersibil la Challenger Deep și Sirena Deep în Mariana Trench. La aproape 36.000 de picioare, șanțul este cel mai adânc punct de pe fundul mării Pământului.

bbc.com