Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Peste rând

Peste rând

O rezervare la restaurantele foarte căutate poate fi greu de obţinut şi ca atare lista de aşteptare lungă, iar unii încearcă să treacă peste rând.

Există deja platforme care intermediază vânzarea de rezervări, cum ar fi Appointment Trader, care a prins foarte bine la New York, oraş renumit pentru cât de greu e să ajungi să iei masa la cele mai populare restaurante, unde norocoşii cu acces la acestea câştigă bani frumoşi din a le permite altora să-l folosească în locul lor, şi care acum pare să meargă foarte bine şi la Londra, scrie The Telegraph. De regulă, cei care doresc să ia masa la un local foarte căutat trebuie să aştepte să se anunţe periodic deschiderea listei de rezervări, să fie invitaţi acolo de un client vechi sau, în cazul restaurantelor care fac parte dintr-un club, să fie primiţi pe baza unei scrisori de recomandare a unui membru vechi ori să meargă la masă împreună cu acesta. Pe lista de localuri cu rezervări scoase la vânzare pe site-uri ca Appointment Trader la Londra, de exemplu, se numără Annabel’s, Core by Clare Smyth sau Sexy Fish. Se pot cumpăra rezervări sau invitaţia de a lua masa împreună cu cineva care este deja membru, în acest din urmă caz vânzătorii fiind deseori persoane care plătesc abonamentul ca să pară că o duc mai bine decât în realitate şi care astfel îşi mai recuperează din cheltuieli, după cum explică fondatorul Appointment Trader, Jonas Frey.

Unele restaurante sau cluburi se declară foarte supărate de practica vânzării de rezervări şi se jură că vor interzice accesul clienţilor prinşi că fac aşa ceva, altele însă încep să realizeze că ar putea câştiga ele însele bani din piaţa de rezervări, scoţând la licitaţie pe platforme specializate mese la ore şi în perioade foarte aglomerate fără ca potenţialii cumpărători să poată vedea dacă oferta vine de la un intermediar sau de la localul însuşi.

businessmagazin.ro