Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Mașinile Tesla au început să monitorizeze atenția șoferilor

Mașinile Tesla au început să monitorizeze atenția șoferilor

Mașinile Tesla în modul pilot automat vor monitoriza șoferul printr-o cameră
Tesla Corporation a actualizat modul în care monitorizează șoferii de mașini electrice. Autorii blogului Not A Tesla App au fost primii care au observat acest lucru.
În modul pilot automat sau Full Self-Driving (FSD), mașina ar putea folosi sunete puternice și indicații pentru a solicita șoferului să-și pună mâinile pe volan. Odată cu actualizarea software-ului, Tesla va începe să monitorizeze cât de atent acordă șoferul drumului folosind o cameră din cabină.
Dacă camera detectează că șoferul se uită în cealaltă direcție - de exemplu, distras de telefon, sistemul va suna o alarmă. Dacă proprietarul mașinii electrice ignoră notificarea, sistemul vă va cere să puneți mâinile pe volan.
Descrierea tehnologiei afirmă că noua caracteristică va îmbunătăți calitatea condusului și va crește siguranța. Imaginile de la camera interioară vor fi stocate în memoria computerului de bord și pot fi transferate către Tesla doar dacă proprietarul mașinii dorește.
Totodată, sistemul Tesla va continua să aplice penalități pentru șoferii care nu monitorizează drumul în modul pilot automat. După cinci avertismente, sistemul poate dezactiva forțat auto-conducerea completă pentru restul călătoriei ca pedeapsă.
La sfârșitul lunii aprilie, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) din SUA a declarat că pilotul automat Tesla a provocat cel puțin 13 accidente mortale. Numărarea se efectuează din 2021.

Tesla