Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Din 1 mai, Aeroportul Chişinău va prelua administrarea directă a spațiilor comerciale destinate segmentului Travel & Retail

Din 1 mai, Aeroportul Chişinău va prelua administrarea directă a spațiilor comerciale destinate segmentului Travel & Retail

Potrivit comunicatului de presă al întreprinderii de stat, aceasta va prelua administrarea directă a spațiilor comerciale destinate segmentului Travel & Retail. Se menționează că activitatea se desfășoară în cadrul procesului de modernizare a infrastructurii aeroportului. „Înțelegem că această perioadă de tranziție poate crea unele inconveniente temporare și garantăm că echipa aeroportului va depune toate eforturile necesare pentru ca această tranziție să fie lină și eficientă”, au asigurat reprezentanții întreprinderii. Comunicatul de presă al companiei a fost publicat după ce în zona comercială a aeroportului a început evacuarea magazinului care funcționa anterior în regim Duty Free, iar după interzicerea acestui regim, în regim fiscal obișnuit. La solicitarea agenției InfoMarket, șeful Agenției pentru Proprietate Publică, Roman Cojuhari, a menționat că contractul de închiriere a acestor spații comerciale a expirat, iar începând cu 1 mai, aceste spații vor fi administrate direct de Aeroportul Chişinău. În același timp, el a precizat că, în perioada următoare, nu se discută organizarea unei licitații pentru închirierea acestor spații comerciale. Potrivit acestuia, va fi nevoie de un anumit timp pentru a analiza dacă este necesar și la ce preț ar trebui să fie oferite aceste spații în chirie. Reamintim că, începând cu 1 martie, toate zonele de alimentație publică din aeroport au trecut sub administrarea întreprinderii, iar proprietarul restaurantelor Plai (etajul 2), Aero Cafe și Business Lounge, compania Aerofood, și-a scos echipamentele de pe teritoriul aeroportului. În același timp, s-a anunțat că aeroportul va gestiona independent procesele comerciale, iar fondurile obținute vor fi utilizate, conform așteptărilor, pentru dezvoltarea infrastructurii aeronautice. Aeroportul din Chișinău a trecut în administrare de stat în urmă cu doi ani, după ce timp de 10 ani acesta a fost în concesiunea companiei Avia Invest. Acordul a fost reziliat oficial din cauza neîndeplinirii obligațiilor de investiții de către concesionar. // 30.04.2025 — InfoMarket

Noutați dupa tema