Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Republica Moldova și România au semnat un memorandum de înțelegere privind reluarea traficului pe tronsonul feroviar Cantemir-Fălciu

Republica Moldova și România au semnat un memorandum de înțelegere privind reluarea traficului pe tronsonul feroviar Cantemir-Fălciu

Documentul a fost semnat de către conducătorii întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova” și Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” din România, în prezența ministrului moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, și a secretarului de stat român al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Ionel Scriosteanu, informează Ministerul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Circulația feroviară pe tronsonul Cantemir-Falciu va fi reluată după 32 de ani. Reluarea traficului feroviar pe acest tronson va asigura creșterea traficului de mărfuri pe calea ferată și va consolida conectivitatea Moldovei cu rețeaua europeană de transport. Tronsonul de cale ferată Cantemir-Falciu are o poziție strategică la frontiera Moldovei cu Uniunea Europeană, iar redeschiderea sa va îmbunătăți gestionarea fluxurilor de mărfuri în contextul eforturilor de diversificare a rutelor de export și de dezvoltare a transportului intermodal. Pentru redeschiderea traficului, infrastructura feroviară de pe teritoriul celor două state se află în reconstrucție, inclusiv podul feroviar și stațiile de frontieră Prut 2 (Moldova) și Falciu (România). „Acest memorandum este dedicat deschiderii unei noi rute și ancorării Moldovei în rețelele feroviare ale UE. Moldova, prin Bugetul +PLUS, a alocat 10 milioane de lei pentru reabilitarea acestui tronson de cale ferată. Vom avea o cale ferată largă și cu ecartament european. În cel mai scurt timp, vom oferi agenților economici posibilitatea de a beneficia de acest proiect. Ne îndeplinim angajamentele față de cetățeni prin implementarea de proiecte concrete. Falciu este unul dintre proiectele care vor asigura îmbunătățirea conectivității”, a declarat Vladimir Bolea. La rândul său, Irinel Ionel Scriosteanu a declarat că această inițiativă reprezintă un exemplu concret de cooperare transfrontalieră eficientă, cu efecte economice directe și beneficii pe termen lung pentru regiune. „Acesta este un moment important pentru dezvoltarea sistemului feroviar între Republica Moldova și România. Am vizitat podul Falciu-Cantemir, unde au început lucrările pregătitoare pentru deschiderea acestuia. Unim mai multe treceri de cale ferată și vrem să le folosim pentru traficul de marfă”, a declarat Irinel Ionel Scriosteanu. // 15.04.2025 - InfoMarket

Noutați dupa tema