
Republica Moldova și România au semnat un memorandum de înțelegere privind reluarea traficului pe tronsonul feroviar Cantemir-Fălciu
Documentul a fost semnat de către conducătorii întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova” și Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” din România, în prezența ministrului moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, și a secretarului de stat român al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Ionel Scriosteanu, informează Ministerul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Circulația feroviară pe tronsonul Cantemir-Falciu va fi reluată după 32 de ani. Reluarea traficului feroviar pe acest tronson va asigura creșterea traficului de mărfuri pe calea ferată și va consolida conectivitatea Moldovei cu rețeaua europeană de transport. Tronsonul de cale ferată Cantemir-Falciu are o poziție strategică la frontiera Moldovei cu Uniunea Europeană, iar redeschiderea sa va îmbunătăți gestionarea fluxurilor de mărfuri în contextul eforturilor de diversificare a rutelor de export și de dezvoltare a transportului intermodal. Pentru redeschiderea traficului, infrastructura feroviară de pe teritoriul celor două state se află în reconstrucție, inclusiv podul feroviar și stațiile de frontieră Prut 2 (Moldova) și Falciu (România). „Acest memorandum este dedicat deschiderii unei noi rute și ancorării Moldovei în rețelele feroviare ale UE. Moldova, prin Bugetul +PLUS, a alocat 10 milioane de lei pentru reabilitarea acestui tronson de cale ferată. Vom avea o cale ferată largă și cu ecartament european. În cel mai scurt timp, vom oferi agenților economici posibilitatea de a beneficia de acest proiect. Ne îndeplinim angajamentele față de cetățeni prin implementarea de proiecte concrete. Falciu este unul dintre proiectele care vor asigura îmbunătățirea conectivității”, a declarat Vladimir Bolea. La rândul său, Irinel Ionel Scriosteanu a declarat că această inițiativă reprezintă un exemplu concret de cooperare transfrontalieră eficientă, cu efecte economice directe și beneficii pe termen lung pentru regiune. „Acesta este un moment important pentru dezvoltarea sistemului feroviar între Republica Moldova și România. Am vizitat podul Falciu-Cantemir, unde au început lucrările pregătitoare pentru deschiderea acestuia. Unim mai multe treceri de cale ferată și vrem să le folosim pentru traficul de marfă”, a declarat Irinel Ionel Scriosteanu. // 15.04.2025 - InfoMarket